וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיקאה של הנדל"ן: שיטת הבנייה החדשה שתשנה את הענף

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

26.1.2020 / 8:00

הכירו את Katerra, החברה שהחליטה שבמקום לבנות בניינים בתהליך ארוך, מסורבל, יקר ומסוכן אפשר פשוט להרכיב אותם. מיכאל אסף, מנכ"ל מרכז הנדל"ן, מסביר כי עם הזמנות בסך כמיליארד דולר נראה שהשיטה שלהם עובדת

מערכת וואלה!

מתי בפעם האחרונה הייתם אצל נגר? נגר אמיתי, כזה שאתם מגיעים אליו עם שרטוט של הארון שרציתם והוא חותך ומשייף, מכין לכם מוצר בעבודת יד אחרי מאמץ של כמה חודשים. העדפתם ללכת לאיקאה, ברור, ולקנות ארונות בהרכבה. הכי מהיר והכי פשוט.

עכשיו, חישבו על מגדל המשרדים שייבנה ממש מרחק הליכה מכם, או על הבניין הצמוד אליכם שעובר תמ"א רועשת. אתם כנראה חושבים על תהליכים שייארכו שנתיים, שלוש או אפילו ארבע שנים.

לפני ארבע שנים מספר יזמים הרימו את הכפפה והחליטו לנסות לקצר את התהליך. הם הקימו את Katerra, חברה עם למעלה מ-1,400 עובדים והזמנות צפויות של מיליארד דולר שמאיימת על שוק הבנייה הקונבנציונלית. החברה משנה את כל התהליכי הבנייה מקצה לקצה בעזרת טכנולוגיה.
איך? תחשבו על איקאה, אבל בענק ועם המון טכנולוגיה.

סרטון מרכז הנדל"ן katera. יח"צ,
מרכיבים את חלקי הבניין במפעל ומעבירים למקום בו הוא מורכב/יח"צ

החברה מתייחסת לכל שלבי התכנון והביצוע כחלק מתהליך יצור גדול. במקום אתר הבניה שאתם רואים ברחוב, היא לוקחת את התכנון של המגדל ומחלקת אותו לחלקים מדויקים, מהקונסטרוקציה, היסודות והקירות, עד ל פאנלים, החלונות, המשקופים, הכל בפס ייצור שקיים הרחק מהמקום בו יקום המגדל.

כשהכול מוכן היא מובילה את כל החלקים לאתר ומרכיבה את חלקי הבניין. באופן מדוייק ומהיר.
עם חסכון בזמן של 30 אחוז, מערך שינוע גלובלי, צבר הזמנות של למעלה ממיליארד דולר ועשרות מבנים ומגדלים פעילים השיטה כנראה עובדת.

השיטה החדשה יכולה לחסוך את כל תהליך הבנייה הארוך והמסורבל של ימינו כשמאחרוי כל בניין הנבנה עומדים עשרות אם לא מאות יועצים ומומחים, משלב התכנון והאדריכלות, דרך שלב הביסוס וחומרי היסוד ועד איכות ופיקוח הבנייה. בנוסף בנייה זו מפחיתה את הסיכון לחיי אדם באתרי בניייה והרבה יותר ידידותית לסביבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

יש לכם עד 2022: כל מה שחשוב לדעת על התקופה עד ביטול תמ"א 38

בשיתוף מרכז הנדל"ן

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

לאתר מרכז הנדל"ן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully