וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהטעות הזאת יכולים אנשי הנדל"ן להימנע - ובקלות

13.5.2018 / 8:06

עבור אנשי נדל"ן דוגמת יזמים, קבלנים, שמאים ורואי חשבון, חוסר הבנה בתחום המשפטי יכול לגרום לבעיות גדולות. כדי להבין מהן המשמעויות ומה צריך יזם נדל"ן לדעת, אירחנו באולפן וואלה! NEWS את עו"ד זיו כספי, שותף ומייסד משרד גינדי-כספי

ShutterStock

כמעט כל עסקת נדל"ן או מהלך נדל"ני אוצרים בתוכם אינספור משמעויות והיבטים משפטיים. אנשי מקצוע רבים בענף, שאינם משפטנים, דוגמת יזמים, קבלנים, שמאים ורואי חשבון, לא מחזיקים במלוא הידע הדרוש כדי להתמודד עם עניין זה. הם פועלים בתחום בעל משמעויות משפטיות נרחבות, ויודעים על כך פחות ממה שהיו רוצים לדעת; הם לוקחים חלק בעשרות ובמאות יוזמות נדלנ"יות, אך לכל אורכן תלויים באנשי מקצוע אחרים ובגופים חיצוניים, פשוט משום שאינם מכירים מספיק את הזווית המשפטית.

עבור אנשי נדל"ן שאינם מבינים בתחום ההשלכות יכולות להיות קריטיות. עד כמה? "זה עלול לגרום למשבר", אומר עו"ד זיו כספי, שותף ומייסד משרד גינדי-כספי, "היזם צריך קודם כל להכיר את המישור הקנייני, להכיר מהו מערך הזכויות ושהוא עושה עסקה עם מי שמוסמך לעשות עסקה. מעבר לזה, הוא צריך לבדוק את המישור התכנוני, כאן הוא לומד ומבין מה הוא יכול לבצע. היום כל היבטי היטל השבחה והסכמי פיתוח, מעבר לדיני הארנונה והמימון הם דרמטיים. נוסיף לזה את עולם המימון, ובסך הכול יש לנו מעטפת לא רעה לשלב היציאה לדרך. יזם שמבין את הפן המשפטי, בהיבט של מה לשאול ולבדוק, יגיע להצלחות".

בלא מעט עסקאות נדל"ן קרה שבשלב הביצוע הקבלן פושט את הרגל. מה על היזם לעשות במצב כזה? "יזם שיש לו ליווי יכול להיות יחסית רגוע", מסביר כספי, "יש לו בטוחות, יש לו ערבויות, הוא תמיד משלם בדיליי, כך שאם הקבלן נעלם, הוא צריך לוודא שהוא יכול להמשיך בביצוע. המעבר מקבלן לקבלן בעייתי אבל בכל מקרה יש הבדל גדול בין פרויקט מלווה לפרויקט לא מלווה משפטית".

ב-22.5 ייפתח קורס היבטים משפטיים של מרכז הנדל"ן במרכז יצחק רבין בתל אביב. הקורס מיועד לאנשי נדל"ן (שמאים, עורכי דין, יזמים, קבלנים ורואי חשבון). לפרטים נוספים ולהרשמה

עוסקים בנדל"ן? זהו התחום שאתם חייבים להכיר

המקום שמעניק ליזמי נדל"ן את הדחיפה כדי לשחק במגרש של הגדולים

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully