וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה סוד ההצלחה של WeWork ולמה אפילו אמזון מקנאה בה?

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

15.1.2020 / 14:48

למרות סיכונים רבים בתחום, WeWork צומחת בעקביות מאז הקמתה בשנת 2010. מיכאל אסף, מנכ"ל מרכז הנדל"ן מסביר איך השימוש בטכנולוגיה הטיס את החברה והפך אותתה לאחת מהמובילות בתחום

מערכת וואלה!

הנה כמה עובדות שאתם לא יודעים על WeWork: החברה גדלה בקצב מסחרר בין 50 אלף ל-100 אלף מטר מרובע כל חודש; החברה רכשה 11 חברות טכנולוגיה בשנים האחרונות במאות מיליוני דולרים אשר מעניקות לה יכולת תחרותית מרשימה; לחברה יש 4 תתי מותגים המאפשרים לה צמיחה משמעותית בסקטורים שונים. מה מסביר את ההצלחה הזו?

לפני שנענה על שאלה זו קצת היסטוריה: ב-2010 הסניף הראשון של WeWork הוקם בניו יורק וכוון בעיקר לעצמאים ופרילנסרים תחת אלטרנטיבה לחווית עבודה אחרת. על פי דיווחי החברה כל לקוח משלם לה בממוצע בשנה 8,000 דולר דמאפשרים לה רווח תפעולי של 30-40 אחוז.

על אף שנראה של-WeWork יש נוסחת קסם להצלחה, לחברה יש לא מעט סיכונים. החברה שוכרת מבעלי בניינים את הנכסים לטווח של 10-15 שנים ולמעשה מחויבת לשלם מאות מיליוני דולרים בשכירות עתידית אפילו בעיתות שפל ומשברים כלכליים. הלקוחות של WeWork הן פרילנסרים וסטארטאפים קטנים שיציבות השכירות שלהם מוטלת בספק.

אז איך החברה מתמודדת עם האתגרים? מסתבר שהיום 24% מלקוחות WeWork הם תאגידי ענק: Microsoft, IBM, Amazon , פייסבוק, ורבים נוספים עלו על העגלה. מעבר לכך WeWork החלה לרכוש נכסים והאחרונים שבהם בשדרה החמישית במנהטן ב-850 מיליון דולר. במדינות מתפתחות WeWork אף מכניסה את הבעלים של הנכסים כשותפים כך שרמת הסיכון של החברה יורד.

אך הסוד הגדול של WeWork הוא במקסום הדאטה הנאסף יום יום שעה שעה. עולם הדאטה מתחיל מבחירת הלוקיישן של המבנה, בניית חלל העבודה ולבסוף העבודה השוטפת באותו מתחם.

WEWORK. ShutterStock
WeWork/ShutterStock

כשהחברה ניגשת לבחירת לוקיישן, היא משתמשת בטכנולוגיות מיפוי שמסננות לוקיישנים על מנת לחזות הצלחה של המקום. למשל, הטכנולוגיה יודעת לומר לנו אם יש באזור מסוים ריכוז של בתי קפה, חדרי כושר, מסעדות, משרדי עבודה וכך היא מאפשרת לאנשי הנדל"ן של WeWork לבחור איזורים אטרקטיבים לפתיחת המתחם.

מבחינת יעילות העבודה, החברה זיהתה את הכשל של ניהול לא יעיל של מרחבי העבודה והיא מתמודדת איתו באמצעות איסוף נתונים לגבי שימוש בחללי העבודה הקיימים שלה, מעל ל-500 חללי עבודה ברחבי העולם. חיישנים וכלי מדידה אחרים כמו תכנת זיהוי פנים מאפשרים ל-WeWork לעקוב אחר אופן השימוש במרחב המשרדים שלה עד לנתונים שלא תאמינו שאפשר לבדוק, כמו עד כמה האנשים היו מרוכזים בזמן העבודה, כמה תנועות רגליים היו סביב חדר מסויים ועוד.

ככל שנפתחים יותר חללי עבודה, כך נאספים יותר נתונים והרגלי שימוש בכל אחד מהחדרים, ואף בפינות העבודה, מה שמספק יתרון אסטרטגי על פני חברות סטארט-אפ ונדל"ן אחרות. רק כדי להבין את המשמעות, הוספה של שולחן אחד במתחם מכניס לה עוד 80 אלף דולר ל-10 שנים.

השימוש בטכנולוגיות חוסך לחברה 10 אחוז בהוצאות בנייה ומקסום של החלל בעבודה בעוד 20 אחוז. ועכשיו כנסו לנעליים של תאגידים גדולים כמו פייסבוק ו-Amazon שהן לא חברות נדל"ן, אבל חשוב להן הייעול והיצול המקסימלי של השטחים שהן שוכרות. אז ממי הייתם שוכרים את המשרדים שלכם?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

"מפץ תודעתי ב-2020": המדד החדש שיחולל מהפכה בענף הבנייה

בשיתוף מרכז הנדל"ן

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

לאתר החברה

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully