וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך משנה הטכנולוגיה את שוק מתווכי הנדל"ן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

29.1.2020 / 8:00

רדיפה אחרי עיסקאות? עמלה גבוהה? שימוש בטכנולוגיה חדשנית מאפשר לענף תיווך הנדל"ן לעבור מהפכה ממנה כולם מרוויחים - הן המתווכים והן הלקוחות הנהנים משירות מהיר וזול יותר. מיכאל אסף, מנכ"ל מרכז הנדל"ן, מפרט על שתי חברות שעומדות בחזית המהפכה

מערכת וואלה!

הנה עובדה: שוק התיווך העולמי רועד והמודל המוכר של מתווך שכונתי שעוזר למצוא עסקאות תמורת אחוזים מהעסקה הולך ומשתנה. איך?

דוגמא אחת ניתן למצוא בחברת פרפל בריקס האנגלית. החברה הוקמה לפני 4 שנים והיא מחזיקה לבדה כ-5% משוק התיווך באנגליה ועושה באיזור ה-60,000 עסקאות בשנה. לחברה 2 דברים עיקריים המייחדים אותה. ראשית, במקום אחוזים מהעסקה היא גובה עמלה קבועה של 899 ליש"ט - ללא קשר לגובה העסקה. שנית, כל סוכן של החברה מגובה על ידי מערכת back office ענקית המספקת לו אינפורמציה רבה. כך יורד מהסוכן נטל רב של פרסום, תיאומי פגישות ואדמיניסטרציה והוא מפנה את כל זמנו ללקוח. סוכני החברה מבצעים בממוצע כל אחד כ-60 עסקאות בשנה, כשכל עסקה מושלמת תוך שבועות בודדים. לאט לאט קמות חברות נוספות המחקות את מודל חדש זה.

דוגמא נוספת היא חברת התיווך האמריקאית קומפס (Compass) בהובלתו של הישראלי אורי אלון, שעשתה עסקאות בשווי של כ-40 מיליארד דולר ורשמה הכנסה ישירה של מיליארד דולר, תוך שנים בודדות. מצויידת בגיוס של למעלה ממיליארד דולר, קומפס רכשה סוכנויות תיווך גדולות ומכפילה את עצמה משנה לשנה. היא מונה היום מעל ל-7,000 מתווכים, בקרוב תכבוש כ-20% מהשוק האמריקאי, וב-2019 החברה אף יוצאת מגבולות ארצות הברית.

הטכנולוגיה של קומפס מאפשרת לסוכנים שלה לבצע את כלל הפעולות מול הלקוח, בין אם דרך האתר או האפליקציה - מתיאומי פגישות, קבלת מידע על עסקאות רלוונטיות ועד לחתימה על החוזה. הטכנולוגיה היא אמצעי ולא מטרה, היא לא מחליפה את המתווכים אלא משלבת בין השניים ובכך מעניקה שירות יעיל וטוב יותר עבורנו ובעיקר עבור המתווכים עצמם.

הציניקנים ביניכם יגידו שזה רק בחיתולים ושזה לא יגיע לישראל. אבל הסתכלו רגע על תעשיית המוניות, על הכניסה של גט טקסי, או AirBnB ששינתה לגמרי את שוק האירוח, אז קשה להגיד שאצלנו זה לא יכול לקרות.

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

לאתר מרכז הנדל"ן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully