וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר ללוקיישן מנצח: המחיר שבו נמכרה דירה בפרויקט ויצמן 115 בתל אביב

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

12.1.2020 / 14:41

שיתוף הפעולה בין חברות ינושבסקי ועיר נמל הוביל לפרויקט ויצמן 115 היוקרתי, שייחודי אפילו בהשוואה לשוק התמ"א פינוי-בינוי בתל אביב. מה הופך אותו לאטרקטיבי ובכמה נמכרה דירת חמישה חדרים בקומה השביעית? התשובות בפנים

הדמיה פרויקט ויצמן 115: תמ"א 38 של ינושבסקי בלב תל אביב. יח"צ,
הדמיה של פרויקט ויצמן 115 בתל אביב/יח"צ

כשחולפים ברחובות תל אביב התוססת והקצבית, שוכחים לעיתים - בין שלל האטרקציות והחידושים המעניינים שהעיר הזאת יודעת להציע - שיש בה גם לא מעט מבנים ישנים. בעיר שחגגה לא מכבר 100 שנים, אך טבעי שיהיו גם שכונות ובתים ותיקים אפילו בלב ליבה השוקק. שדרוג, שינוי, התחדשות של אותם בניינים יכול להצמיח לפתע, באזורים הזוכים לביקוש הגבוה ביותר, דירות יוקרה שמשנות את פני כל הסביבה. וזה בדיוק מה שקרה בפרויקט "ויצמן 115" של חברת ינושבסקי וחברת עיר נמל בצפון הישן של תל אביב.

"ויצמן 115" הוא פרויקט הריסה ובנייה (תמ"א 2/38) ברחוב ויצמן 113-115. את הפרויקט מבצעות יחד החברות ינושבסקי ועיר נמל, והן מתעתדות להרוס בו שני בניינים ישנים בני 19 יחידות דיור, ולבנות במקומם בניין אחד בן 9 קומות, שבו יהיו 38 יחידות דיור. פרויקט ויצמן 115 יכלול גם לובי מפואר, מרפסות שמש, ממ"דים, מעליות וחדר אופניים לרווחת הדיירים. על פי התוכניות ייבנו במסגרת הפרויקט גם שלושה מרתפי חניה עבור דיירי הפרויקט, ובהם חניה קונבנציונאלית בלבד (כלומר ללא מכפילים וללא מתקני חנייה אוטומטיים).

היהלום שבלב תל אביב

מספר גורמי מפתח הופכים את פרויקט ויצמן 115 לפרויקט ייחודי אפילו בשוק התמ"א של תל אביב. ראשית, מיקומו הייחודי של הפרויקט אשר נמצא בקטע הקצר שבין רחוב יהודה המכבי לפארק הירקון. מי שמכיר את תל אביב ומחפש לשפר את תנאי המחיה שלו בה יודע שזה בדיוק על "קו המשווה" שבין תל אביב הישנה לתל אביב החדשה, בין השוקק והעירוני לבין הפארק והים, בתפר שבין הקצב העירוני לבין הקהילה והמשפחתיות ושזה, בין היתר, מה שהופך את "ויצמן 115" לאטרקטיבי במיוחד.

הדמיה פרויקט ויצמן 115: תמ"א 38 של ינושבסקי בלב תל אביב. יח"צ,
הדמיה של פרויקט ויצמן 115 בתל אביב/יח"צ

שיתוף פעולה שמאפשר התאמה מלאה לרוכשי הדירות

יתרון בולט נוסף של הפרויקט, מלבד הלוקיישן האטרקטיבי שכבר הזכרנו, הינו שיתוף הפעולה בין החברות היזמיות, המתכננות והמבצעות של הפרויקט "ינושבסקי" ו"עיר נמל". שיתוף פעולה זה מייצר פרויקט שהחל משלב התכנון ועד שלב הביצוע (ועוד שנים אחר כך) נמצא תחת קורת גג אחת מקצועית ואמינה. יתרון זה מאפשר לרוכשי הדירות, להשתמש בכישורי התכנון והביצוע של החברות ולמנף את העובדה כי הכל נעשה in house ולבצע התאמות מיוחדות.

ממש כפי שקרה לאחרונה ברכישת דירת חמישה חדרים בקומה השביעית ב "ויצמן 115", בסכום של כ- 10 מיליון שקלים. אלינור ינושבסקי, מנהלת תחום ההתחדשות העירונית בחברת ינושבסקי מספרת "מדובר בדירה ריבועית בשטח של כ- 178 מ"ר עם שלושה כיווני אוויר, מחסן ושתי חניות. הדירה הותאמה במיוחד לצרכי הרוכשים, הודות ליכולות שלנו בפרויקט מבחינת גמישות בתכנון ובביצוע, הצלחנו לייצר דירה שמצד אחד היא פתוחה ורחבה מאוד, מאפשרת זרימה ונגישות ללא הרבה מחיצות ומצד שני מחולקת לשני אזורים, האחד פרטי ואינטימי והשני ציבורי".

בשל העובדה שיזמי הפרויקט הינם גם אדריכל הפרויקט וגם הקבלן המבצע מתקבל תוצר אשר מותאם באופן אישי לרוכש, באיכות תכנון וביצוע מקסימלית ומפרט יוקרתי. "אנחנו מסוגלים" מספרת ינושבסקי "לייצר התאמה אישית של הדירות בהתאם לצרכים האינדיבידואליים של כל דייר ודייר, תוך שמירה על לוחות הזמנים של הפרויקט ועמידה בסטנדרט הביצוע המחמיר והאיכותי ביותר.

בלב הביקוש - אך עם מרחב פתוח ואוויר מכל כיוון

בשנים האחרונות, ובייחוד עם אישורה של תוכנית הרובעים בתל אביב, ההתחדשות העירונית בעיר תוספת תאוצה. הסיבה המרכזית לכך היא משום שזוהי אחת הדרכים היחידות כיום להציע דירות חדשות במיקומים החמים ביותר בישראל בכלל ובתל אביב בפרט. כך, מתקבלים בנייני בוטיק, במקום מרכזי, עם מעט בעלי דירות בכל בניין ועם הגדלת ההיצע למגורים בשכונות הקיימות.

בויצמן 115, על שטחם של שני בניינים יבנה רק בנין אחד, מה שמאפשר מרחב סביבתי רב יותר. כך לדוגמא, הדירה בקומה השביעית של הפרויקט נהנית גם משלושה כיווני אוויר וגם ממרחב אווירי סביבה, בניגוד לפרויקטים אחרים שנאלצים לפתוח את החלון ולהנות מחזית של בנין אחר.

למעשה, בסביבה הקרובה לפרויקט, מצדדיו המזרחיים והמערביים, לא יבנו בעתיד פרוייקטים לגובה כך שהדירות נהנות מכניסה מיטבית של אוויר ואור טבעי ומנוף נהדר של פארק הירקון מצפון, העיר הפתוחה ממזרח, ואפילו 'פיסה' כחולה של ים ממערב.

"הפרויקט נבנה על שטח של שני מגרשים בצפון הישן של תל אביב ומסביבו אוויר פתוח, חופשי מבנייה עתידית", מספרת ינושבסקי. "אומנם מגמת ההתחדשות העירונית קיימת בכל פינה בצפון הישן, אולם הפרויקט שלנו יוצא דופן משום שהוא בין הבניינים הבודדים בכל רחוב וייצמן אשר מוקף במתחם אווירי פתוח. הוא נמצא במרחק הליכה לא רק מפארק הירקון, אלא גם מכיכר מילאנו ומשלל בתי קפה, חנויות ומסעדות האזור. הפרויקט מוקף מבנים נמוכים המוגבלים בגובהם; ממערב לו שוכן בית הכנסת הידוע 'היכל משה', וממזרח לו בית הספר הוותיק 'עירוני ד'.

ינושבסקי מוסיפה: "זיהינו, עוד בשלבי תכנון הפרויקט, שהצורך העיקרי של השכונה הוא בפתרונות מגורים למשפחות צעירות. לכן בחרנו בפרויקט שנמצא בסמוך למוסדות חינוך מוכרים, אשר יחדיו יוצרים מערך פתרונות המאפשר לכל ילד למצוא את בית הספר המתאים לו - במרחק הליכה מהבית. בשכנות לפרויקט נמצאים בתי ספר תיכוניים, חטיבות ביניים, בתי ספר יסודיים וגם בית ספר ממלכתי-דתי, ובסמוך פועל גם הקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה, אשר נחשב למוביל בתחומו. אפשר למצוא מסביב את כל המוסדות הנדרשים כדי לענות על צורכי האוכלוסייה המקומית".

ינושבסקי מרחיבה גם על שיתוף הפעולה בין ינושבסקי לעיר נמל בהקמת הפרויקט: "החיבור הזה מספק את המענה האידיאלי מבחינת יכולות תכנוניות וביצועיות, לצד איתנות פיננסית ואחריות מקיפה. הקבוצה הינה הגוף היוזם, המתכנן, המשווק והמבצע של הפרויקט, כך שכבר משלבי התכנון המוקדמים ביותר ועד לסיום שנות הבדק, יש לרוכשים כתובת אחת לפנות אליה, וזהו יתרון גדול עבור הדיירים".

הדמיה פרויקט ויצמן 115: תמ"א 38 של ינושבסקי בלב תל אביב. יח"צ,
הדמיה של פרויקט ויצמן 115 בתל אביב/יח"צ

להמשיך לצופף ולעבות ביחידות דיור במרכז העיר

חברת ינושבסקי הינה מהחברות המנוסות והמקצועיות בענף הבניה בארץ, שפועלת בתחום הבנייה והנדל"ן מאז 1946. מלבד היותה חברת ביצוע מובילה בענף, היא גם אחת החברות הראשונות שהחלו ליזום ולבצע התחדשות עירונית בתל אביב ולכן יהיה אך טבעי לברר באשר לעמדתה לגבי תמ"א 38 באופן כללי, ובפרט לגבי ההודעה על ביטול התוכנית באוקטובר 2022.

"מדובר בנושא שנידון ודובר רבות לאחרונה", פותחת אלינור ינושבסקי. "אומנם ברור שתמ"א 38 כפי שהיא נהוגה כיום נדרשת לשינויים, אך מצד שני הודעת ביטול כמו זו שהוציאה המועצה הארצית לתכנון ובנייה גורמת לבלבול נורא בענף, ולחוסר ודאות בשוק הנדל"ן, מצב שעלול לפגוע ביזמים ובדיירים כאחד. גם למדינה וגם לרשות המקומית צריך להיות אינטרס מובהק שיציבות שוק הנדל"ן תהיה אופטימלית, אך לצערנו ההחלטה הזו איננה תורמת ליציבות הענף.

באופן כללי אנחנו מאמינים שציפוף ועיבוי זו הדרך הנכונה לבנות במרכזי העיר, והדרך שבה ניתן להפוך ערים למשגשגות. ההחלטה אם לבצע פרויקט חיזוק ותוספת (תמ"א 1/38) או פרויקט הריסה ובנייה (תמ"א 2/38) אינה אוטומטית, וכל מקרה צריך להיבחן לגופו. ישנם הרבה משתנים שמשחקים כאן תפקיד, כמו גודל המגרש, זכויות הבנייה, כמות הדיירים והרצונות שלהם, כלכלת הפרויקט ועוד.

כך או כך, אנחנו רואים בתל אביב יעד אסטרטגי גם לשנים הבאות - בהתחדשות עירונית ובכלל. יש לנו כיום פרויקטים רבים בעיר, ואנו מקווים שכך גם יהיה בעתיד. תל אביב היא עיר דינאמית שלא מפסיקה להתחדש ולחדש, ומהווה את המרכז המטרופוליטני של ישראל. אנחנו גאים ואוהבים לקחת חלק בהתהוותה ובהתגבשותה של העיר המרתקת הזו".

לאתר חברת ינושבסקי

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

לאתר מרכז הנדל"ן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully