וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים מתחדשת: פינוי-בינוי של MnG בדהומיי שבקריית מנחם

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

7.1.2020 / 8:00

מדובר במתחם בן 80 דירות בשכונת קריית מנחם, שיפונו כחלק מפרויקט פינוי-בינוי המקודם במסלול רשויות וכולל 136 דירות ו־13 חנויות, תחתם ייבנו יותר מ־600 דירות חדשות. מעל 40% מבעלי זכויות החתימה במתחם של MnG כבר חתמו על הסכם עם הקבוצה

מתחם דהומיי נמצא בלב שכונת קריית מנחם, ירושלים. יח"צ,
קריית מנחם בירושלים. יותר מ-600 דירות חדשות עתידות להיבנות בפרויקט הפינוי-בינוי הגדול/יח"צ

שכונת קריית מנחם שבדרום-מערב ירושלים - אחת השכונות המרכזיות שנבנו בשנות ה-60 של המאה הקודמת עבור עולים שהגיעו לעיר - הולכת לכיוון של התחדשות עירונית, כ-60 שנים לאחר הקמתה, בזכות שורה של פרויקטים שמקודמים בימים אלו. אחד מהם הוא פרויקט הפינוי-בינוי הגדול של מתחם דהומיי בשכונה, שבמסגרתו מתוכננות לקום יותר מ-600 דירות חדשות.

קבוצת MnG התחדשות עירונית, דיווחה לאחרונה כי לאחר מו"מ ממושך שהתנהל מול נציגות בעלי הדירות ועו"ד ירון רבינוביץ המייצג את בעלי הדירות, יותר מ-40% מבעלי זכויות החתימה חתמו על ההסכם מולה - צעד חשוב המעניק רוח גבית לפרויקט ולהליך התכנוני, שכבר החל בשיתוף ובתמיכת כלל רשויות התכנון ובראשן הרשות להתחדשות עירונית והרשות לפיתוח ירושלים.

מתחם דהומיי נמצא בלב שכונת קריית מנחם המתחדשת. עובדה זו, לצד מורכבות תכנונית לא פשוטה הדורשת בין היתר שימוש בקרקע משלימה צמודת דופן, הובילו להחלטה שהפרויקט יקודם במתווה של מסלול רשויות בהובלתה של המנהלת להתחדשות העירונית בירושלים, שעברה לא מכבר לפעול תחת הרל"י (הרשות לפיתוח ירושלים).

רן גבר, עופר מרקוביץ', בעלים ומנכ"לים משותפים בקבוצת MnG. ארקדי רסקין,
רן גבר ועופר מרקוביץ', בעלים ומנכ"לים משותפים בקבוצת MnG/ארקדי רסקין

התוכנית כוללת פינוי והריסה של 136 יחידות דיור ו-13 חנויות, ובנייה של יותר מ-600 יחידות דיור חדשות במקומן, כאמור, נוסף על אלפי מ"ר של מסחר, תעסוקה ומבני ציבור לטובת כלל הדיירים בשכונה ומחוצה לה. יש לציין כי הפרויקט, אשר החל בעבר במתווה של תמ"א 38, הומר למסלול פינוי-בינוי במסגרת מהלך משולב של MnG מול הרשויות (רשות מקרקעי ישראל, משרד השיכון, הוועדה המחוזית, הוועדה מקומית והרל"י) מתוך שאיפה לספק את המענה הראוי ביותר לכל הצדדים - ובעיקר לבעלי הדירות. נוסף על כך, המעבר לפינוי-בינוי יאפשר הקמת שטחי ציבור ומבנים קהילתיים הנדרשים במיקום אסטרטגי ומשמעותי זה.

"זהו הפרויקט הראשון שלנו בירושלים, ואנחנו מברכים עליו מאוד", אומרים רן גבר ועופר מרקוביץ', בעלים ומנכ"לים משותפים בקבוצת MnG. "ירושלים היא עיר היקרה לליבנו באופן אישי, וייחודו של הפרויקט הוא במקומו האסטרטגי ובפוטנציאל המתחם והשכונה לעבור שדרוג מהותי - ובזמן יחסית קצר, זאת עקב הרצון המשותף של כלל בעלי הדירות, של רשויות התכנון השונות ושלנו, כחברה היזמית. אנו רואים בבעלי הדירות שותפים מלאים לתהליך ולפרויקט, ונמשיך לעבוד בשיתוף פעולה מלא איתם, תוך הקפדה על שקיפות, אמינות, זמינות ושירותיות, זאת במקביל למקצועיות ויעילות ללא פשרות. כפי שאנו תמיד נוהגים".

את קבוצת MnG ייצג בתהליך מול הדיירים עו"ד לירון לוי-לב ממשרד עורכי הדין עמית, פולק, מטלון. על תכנון וקידום התב"ע החדשה אמון משרד האדריכלים פלד-קימלמן אדריכלים ומתכנני ערים. בעלי הדירות יזכו לשדרוג משמעותי בסביבת המגורים שלהם, בדמות הגדלת דירתם הנוכחית בשטח של 25 מ"ר ותוספת של מרפסת שמש בשטח של 12 מ"ר ושל חניה אחת, בחניון תת-קרקעי.

לאתר קבוצת MnG

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully