וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטת הרכישה המפוקחת שתשמור עליכם בדרך להשקעת נדל"ן חכמה בחו"ל

איתי רפופורט בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

13.11.2019 / 14:22

השקעה בנדל"ן בחו"ל נעשית נפוצה יותר ויותר בשנים האחרונות - רגע לפני שאתם משקיעים מעבר לים, הכירו משרד עורכי הדין אברהם ללום, אשר פיתח מנגנון "רכישה מפוקחת" לעסקאות מעבר לים

הפקה: רפופורט - חברת החדשות הפרטית

במשך יותר מ-17 שנים מחירי הנדל"ן ממשיכים לעלות באופן קבוע, בשל כך ישראלים ובכלל משקיעים מכל העולם מבקשים לפזר סיכונים בהשקעתם, במקביל לניצול הזדמנויות להשקעה במדינות מעבר לים. למשקיעים עומדת האפשרות לאתר בעצמם נכסים להשקעה ולרכוש אותם באופן עצמי, אולם לסוג השקעה זה ישנם סיכונים רבים בשל היעדר ידע ומחסומי בירוקרטיה באותן מדינות וכאן נכנסים עוה"ד והמשרדים הבינלאומיים עם הניסיון בעסקאות מעבר לים. מחירי הדיור בישראל נמצאים בשנים האחרונות במגמת עלייה, חוסר ודאות והתנהלות של המדינה הביאה ישראלים להשקיע בנדל"ן מעבר לים.

השקעה במדינות מעבר לים עשויה להיות מסוכנת ללא ליווי של אנשי מקצוע המכירים היטב את התחום. במסגרת כתבת חדשות בנושא השקעות נדל"ן מעבר לים הגענו למשרד עו"ד אברהם ללום, משרד עו"ד בינלאומי שעובד בחמש עשרה מדינות. המשרד עובד על בסיס מכניזם של עסקה מפוקחת המבוססת על חוק המכר הישראלי במטרה לייצר עסקה בטוחה לרוכשים שמעוניינים לבצע עסקאות מעבר לים.

מנגנון "הרכישה המפוקחת"

במשך כחמש שנים פיתח עו"ד ללום, ראש המשרד המשמש כסגן יו"ר לשכת עוה"ד בישראל ומחבר מספר ספרים מוכרים בתחום הנדל"ן, את מנגנון "רכישה מפוקחת", במטרה ליישם עקרונות של הדין הישראלי והאירופאי ברכישת נכס בחו"ל ולהקנות לכספי המשקיעים בטוחות הולמות.

עו"ד ללום, שגם מרצה באקדמיה ומשמש כעורך דינם של גופים גדולים כולל ציבוריים, יצר מנגנון הכולל דרך העברת הכספים בהתאם לקצב התקדמות הבנייה - הרוכש מעביר במעמד חתימת החוזה מקדמה בגובה של 5% משווי הנכס, 70% משולמים בהתאם לקצב התקדמות הבנייה ו-25% רק בשלבי סיום הפרויקט: רישום בית משותף, רישום זכויות הרוכש ומסירת דירה מרוהטת ומאובזרת.

עו"ד אברהם ללום. גבריאל בהרליה,
פיתח שיטה שתאפשר להקטין סיכונים ולהפוך את ההשקעה בנדל"ן בחו"ל לבטוחה יותר. עו"ד אברהם ללום/גבריאל בהרליה

מהם השלבים במנגנון רכישה מפוקחת?

אישור משולש להעברת כספים בפרויקט - כסף מועבר לפרויקט אך ורק לאחר שניתן אישור סופי להעברת הכספים על ידי מפקח על הבנייה, משרד רואי חשבון בעל שם והנאמן - משרד עו"ד אברהם ללום. מינוי חברת פיקוח בעלת שם בינלאומי - החברה תבדוק את תקינותו של היתר הבנייה, תפקח על קצב התקדמות הבנייה, איכותה והתאמתה לדרישות התכנוניות על פי היתר הבנייה. חברת הפיקוח תאשר כי שלב בבנייה הסתיים וניתן להעביר תשלום בהתאם לקצב התקדמות הבנייה.

אישור העברת תשלומים על ידי משרד רואי חשבון בעל שם בינלאומי - משרד רואי חשבון יאשר כי כל תשלום עובר כדין. רישום זכויות ומניעת עסקאות נוגדות - כל העסקאות מתבצעות דרך משרד עוה"ד אברהם ללום ושות' וזכויות הרוכשים נרשמות במרשם המקרקעין המתאים, כך נמנעת אפשרות לעסקאות נוגדות.

המכניזם כולל גם מנגנון להשלמת הפרויקט במקרה בו הקבלן אינו מצליח להשלים את הפרויקט המועדים ובהתאם להסכם, הנאמן, משרד עו"ד אברהם ללום רשאי להיכנס לנעליו להשלים את הפרויקט בדרך הנראית לו היעילה ביותר עבור הרוכשים. לעניין זה, קיים הסדר ברור מראש הכולל את אופן השלמת הפרויקט והמשך המכירות. כמו כן המכניזם כולל מנגנון פיצוי במקרה של איחור במסירה בהתאם למנגנונים הקבועים בחוק המכר. מחיר הדירה בפרויקט הינו מחיר סופי, כל העלויות הנלוות כגון רישום זכויות, שירותים משפטיים מול הרשויות, אגרות, נוטריון מקומי, ריהוט ואבזור של הדירה ועוד, כלולות בו.

אין ספק שרכישה בהתאם למנגנון מפוקח מייצר אפשרות למשקיעים לרכוש נכסים מעבר לים בצורה בטוחה הרבה יותר.

למשרד עו"ד אברהם ללום ושות'
לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן
להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

איתי רפופורט בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully