וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצלחה הגדולה של פרויקט הפינוי-בינוי בגבעתיים - והחשש מפני עתיד התמ"א

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

30.9.2019 / 9:00

"מקסמנו את כל יכולות התכנית לפרויקט הזה, הדיירים קיבלו תוספת 25 מ"ר, חניה ומחסן", אומר עו"ד רועי בר יוסף שייצג את דיירי הבית ברחוב הכנסת בגבעתיים, אשר לאחר שבע שנים זוכים לראות את החלום מתממש. אבל מה לגבי תכניות תמ"א אחרות בעיר והקשיים שמציבה העירייה?

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

ברחוב הכנסת 35-37 בגבעתיים ניצב במשך שנים ארוכות בניין בן שלוש קומות. אחרי שבע שנים, הצליחו דיירי הבניין, היזם ועורך הדין המלווה להביא את החלום לכדי מימושו ולבצע פרויקט תמ"א 38 מסוג פינוי בינוי.

"במסגרת תמ"א 38 מקסמנו את כל יכולות התכנית לפרויקט הזה", אומר עו"ד רועי בר יוסף, המייצג את בעלי הדירות בפרויקט ומתמחה בייצוג בעלי דירות במשרד ABN בר-יוסף, נאוי עורכי דין ושות', "כל דירה היא בתוספת של 25 מ"ר מעבר לשטח הדירה הקיימת, מחסן וחניה לכל דירה, במקום בניין אחד מדובר בשניים מופרדים ונפתח עוד כיוון אוויר לכל דירה. זה פרויקט פנטסטי ודוגמה מצוינת למה שאפשר היה לעשות בזמנים של תמ"א 38".

"עברנו בשבע השנים האלה רכבת הרים", אומר גילי קריגר, דייר בבניין, "עברנו מרגעים של 'הנה זה קורה' עד לייאוש טוטאלי. בזכות ועד מאוד חזק ועורך דין שנתן לנו גב לאורך כל התהליך, הגענו למימושו".

"כיום הסיכוי להיתכנות לגבי פרויקט בגבעתיים ירדה לדעתי אל מתחת ל-50%", אומר אילי בר, מנכ"ל משותף בחברת אקו סיטי, "העירייה רוצה לעשות תכנית יותר כוללת לעיר והרבה יזמים חושבים שהיא לא ישימה".

"הבעיה היא שכיום בגבעתיים לוקח המון זמן להוציא לפועל גם תכנית שהיא כבר מאושרת", מוסיף עו"ד בר יוסף, "עדיין אין תכנית סדורה ומאושרת באופן סופי. אם אני משווה לעיריית תל אביב שלה לקחת לאשר את תכנית 5,000 - התכנית הכוללנית שלה - בערך שבע-שמונה שנים. בגבעתיים, עיר הרבה יותר קטנה, אפשר לעשות זאת במסגרת זמן קצרה יותר. זה יכול לקרות בארבע-חמש שנים. בכל מקרה זה לא אומר לעצור את התארגנות בעלי הדירות ולהתארגן לקראת הלימה של התכנית העתידית".

לאתר משרד ABN בר יוסף, נאוי ושות'

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן
להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully