וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להספיק תמ"א 38 לפני מאי 2020: כך תקצרו משמעותית את התהליך

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

24.9.2019 / 8:00

מנהל התכנון לא נתן הארכה נוספת והחל מחודש מאי 2020 תכניות התמ"א ייעצרו. רוצים להספיק לבצע שיפוץ מבנה או פינוי-בינוי? תומר רייפמן, מנכ"ל יעז יזמות ובנייה, עם הבעיות שעלולות לעכב אתכם והפתרונות שיקצרו את התהליך

הפקה: מרכז הנדל"ן

לאחר שתי הארכות הודיע לאחרונה מנהל התכנון שלא ייתן הארכה נוספת לתכנית תמ"א 38. בהתאם לכך קיימת אפשרות שבעלי דירות המעוניינים לבצע פרויקט כזה לא יוכלו לעשות זאת החל ממאי 2020. מה בכל זאת יכולים אותם בעלי נכסים לעשות? יצאנו לבדוק.

"אם אנחנו, כחברה עם הרבה ניסיון, צריכים לתת עצה לבניינים שכן היו רוצים להספיק להגיש את הבקשות לתמ"א 38 לפני שהתוכנית מתבטלת, לנו יש איזשהו מתווה מקוצר לגיבוש עסקת תמ"א 38", אומר תומר רייפמן, מנכ"ל יעז יזמות ובנייה, "כשאנחנו מביטים בגורמים שכן תלויים בדיירים ועדיין לוקחים הרבה יותר זמן ממה שלדעתנו הם צריכים לקחת, אז מדובר בחלוקת התמורות בין הדיירים, מה שקוראים לו שוויון תמורות אצלנו בענף - שכולם יקבלו בדיוק אותו דבר ולא יהיו הבדלים זה דבר אחד - והדבר השני, לייצר חוזה לייצר תוכניות לייצר מפרט. אלה באמת שני החלקים שלוקחים המון זמן ללא סיבה".

"יש לנו כמה פרויקטים שרצים במתווה המהיר ומתבססים על פרויקטים שכבר נחתמו ומתקדמים לקראת ביצוע", אומרת תמר ארליכמן, מנהלת פרויקטים בחברת יעז יזמות ובנייה, "המשמעות היא שאנחנו לוקחים הסכמים שנחתמו ומפרטים שנחתמו, שכבר התנהל לגביהם משא ומתן, ואנחנו משתמשים בהם בבניינים החדשים, כמובן בהתאמות הרלוונטיות. הדבר מקצר משמעותית את שלב המשא ומתן, אם פעם היה לוקח לנו שנתיים להגיע למצב של חתימה על הסכם, כיום אנחנו בחודשים ספורים מצליחים לכך. זו הצלחה גדולה. הוויכוחים הריבים בין בעלי הדירות לבין עצמם מעכבים והמפתח לשינוי הוא השמאי שאנחנו מביאים, הוא מקצר את התהליך וזה פשוט מייעל את התהליך".

"יש לנו בשכונת שפירא שני בניינים ישנים מאוד, שהמצב שלהם לא טוב, במסגרת הפרויקט שני הבניינים יקבלו כל דירה תקבל ממ"ד ומרפסת שתצא החוצה", אומר מוטי ניר, מנהל פרויקטים בחברת יעז יזמות ובנייה, "את התהליך עם הדיירים התחלנו לפני כשנה פחות או יותר, אבל התהליך עצמו של החתימות עם סגירת המפרט הטכני וההסכם המשפטי ארך כחודשיים שלושה - מעט מאוד זמן בהשוואה להליכים אחרים. במציאות שבה מנהל התכנון קצב את תכנית תמ"א 38 ושם לה סוף במאי 2020, לגבי אותם פרויקטים שנמצאים בצינורות התכנון כבר בעירייה הניסיון מלמד שדינם אינו כדין מי שטרם התחיל את התהליך. זאת אומרת שיש להניח שמי שכבר נמצא בצינורות התכנון כי התחיל תהליך של תמ"א 38ייהנה מפירות התוכנית, אבל מי שעדיין לא החל את התהליך יכול להיות שכבר לא יוכל ליהנות מהזכויות שהתוכנית מייצרת".

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן
להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן
לאתר חברת יעז יזמות ובנייה

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully