וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר שנתיים שאתם בדיונים? הפתרון לסחבת בפרויקט התחדשות עירונית

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

13.11.2019 / 8:00

ככל שעובר הזמן הרשויות המקומיות עשויות לשנות את המדיניות וההצעה הטובה שקיבלתם יכולה להשתנות. כיצד דיריי הבניין יכולים להניע את פרויקט התמ"א מהר ולהרוויח מכך? שמעון לוגסי, מנהל מחלקת ההתחדשות העירונית בנאות המכבים, מסביר

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

פרויקט התחדשות עירונית הוא מורכב ודורש תיאום והסכמה בין גורמים רבים - דיירים, יזם, קבלן, שמאי, עורכי דין וגופים הממנים את הפרויקט, וכל זאת עוד לפני הסדר התמ"א מול הרשות המקומית. נדמה כי העיכוב הגדול בדרך להתנעתו היא הסכמה בין הדיירים. לא פעם תקופת בחירת נציגות והשגת ההסכמות בין הדיירים היא ארוכה ומתישה ואורכת בממוצע כשנה וחצי. הזמן הזה עולה לכם כסף.

אז איך אפשר להגיע להסכמות ולקבוע נציגות בתוך שישה חודשים לכל היותר? "הסחבת הזו, שתלויה כל כולה בדיירים, יכולה לפגוע בכם מאוד", אומר שמעון לוגסי, מנהל מחלקת ההתחדשות העירונית בנאות המכבים, "עד שתחליטו איך ומתי לצאת לדרך, הרשות המקומית עשויה לשנות את המדיניות בעיר כולה או בשכונה שלכם ובכך לטרפד ניסיונות עתידיים לביצוע תמ"א".

"ככל שעובר הזמן, הרשויות המקומיות מתערבות בתמורה לדיירים ואף מגבילות אותה לעד 12 מ"ר משטח הדירה בהיתר", מוסיף לוגסי, "התארכות לא מבוקרת של התהליך גורמת לדיירים להתאהב במשא ומתן ולהמשיכו לפרקי זמן לא סבירים וכן מגבירה את תופעת הסחטנות. ההצעה הטובה שקיבלתם היום יכולה להשתנות באופן מהותי עד שתחליטו לחתום על הפרויקט מול היזם".

"אל תתמהמהו", ממליץ לוגסי, "קיימו בהקדם פגישת התנעה שבמהלכה יוסדרו המחלוקות, ייקבעו העקרונות ויוצגו ייעדים. מנו שמאי לצורך איזון תמורות אובייקטיבי בין כל הדיירים. לאחר מכן בחרו נציגות דיירים והגדירו לוחות זמנים ברורים. שימו דד-ליין של לא יותר משישה חודשים לכל התהליך".

לאתר חברת נאות המכבים

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן
להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully