וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם מרוויחים: המהפכה השקטה של עולם הנדל"ן כבר כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

15.7.2019 / 8:00

קרקעות חקלאיות הן פוטנציאל בנייה אדיר ואחרי קיפאון שנמשך שנים, נראים ניצני שינוי. עורך אתר מרכז הנדל"ן דרור מרמור יצא אל השדות ושמע ממומחי הנדל"ן, עורכי הדין זיו כספי ואלירן דדון, כיצד אפשר ליצור עתיד ורוד לשוק הנדל"ן

עריכה: וואלה! NEWS

השטחים החקלאיים הם הפוטנציאל הגדול לבנייה של עשרות אלפיי דירות במרכז הארץ. אבל השטחים האלה שייכים לחקלאים וכדי שיהיה אפשר לבנות עליהם על המדינה לפנותם. למרות שמעט מאוד שטחים חקלאיים עוברים שינוי ייעוד, אפשר בכל זאת לראות ניצני שינוי בתחום בשנים האחרונות. עורך אתר מרכז הנדל"ן דרור מרמור יצא אל השדות כדי להתרשם מקרוב מהפעולות שנעשות בשטח.

"קרוב ל-20 שנה יש קיפאון מוחלט בתחום הזה, המדינה עוצרת את הכול ומדברת על מושגים כמו שוויון וצדק חלוקתי", אומר עו"ד זיו כספי, שותף מייסד במשרד גינדי-כספי, "לא יכול להיות שאותם מושבניקים שבמקרה איתרע מזלם והם במרכז הארץ ייהנו ואלו שנשלחו לעיירות הפיתוח או למושבים במקומות אחרים לא ייהנו והיא עוצרת הכול ונותנת פיצוי זעום. שווי חקלאי נמוך, מופחת וזעום. ואז אין מפגש רצונות. המושבים לא מתחברים, המדינה לא מצליחה ולהצליח לכפות עליהם. המנהל כנראה הבין את העניין וצריכים להגדיל היצע. החלטה 1470 זו ההחלטה העדכנית שנותנת פיצוי השבת הקרקע בסכום של כ-55 אלף דקל לדונם והדבר המעניין הוא זכות הייזום - מתוך הקרקע שנכנסת לאותה תכנית, 20% זכאים למכור ולקנות בפטור ממכרז בשווי מלא ב-91% ולהעביר לגורם מטעמם".

כך לדוגמה, יכולים תושבי מושב שלהם אדמות חקלאיות לבצע עסקה עם יזם. מושב בית נחמיה, לדוגמה, ערך עסקה שהובילה לבניית אלף יחידות דיור בשוהם, שמתוכן 800 יחידות דיור בדיור למשתכן ו-200 הומחו לחברת אלמוג.

"נאלצנו לוותר על אדמות ולהשיבן למנהל", אומר דני יזדי, יו"ר אגודת בית נחמיה, "ותמורת פיצוי זעום אבל טוב ממה שהיה יצאנו מהאדמות האלה. קיבלנו גם 20% זכות לפטור ממכרז שמימשנו אותן עם חברה. לא הפכנו לעשירים גדולים כי יש פה כפל מס. יש פה מושבניקים שעיבדו את האדמות שנים ולא רצו להיפרד. בסופו של דבר עשינו עסקה טובה וקיבלנו מהמדינה, ברוטו לפני מס, 20 מיליון שקל מהמדינה ומנהל מקרקעי ישראל ועוד 13 מיליון שקל לזכות הייזום. יש לנו מחלוקת על המס בזכות הייזום".

"המרנו את הקרקע לקריית אונו", מספר שמאי המקרקעין הראל נבון שאיגד עשרות חוכרים של קרקע לחקלאות ולהמירה לבנייה, "היה חשש לאבד תמריצים, אז לא הייתה בררה. אלה שהאמינו בצורה הזאת התקדמו וקיבלנו תוצאות יפהפיות".

"הקוריוז הוא שאף אחד מבעלי הקרקע לא רצה להשיב את הקרקע", אומר עו"ד אלירן דדון, שותף במשרד גינדי-כספי, "אני חושב שזכות הייזום מועילה מאוד לשוק הנדל"ן ומקררת ביקושים. אותן דירות שהתקבלו בזכות הייזום על ידי החוכרים אלו הדירות היחידות בשוק למשפרי דיור. כלומר כל הדירות שאנחנו רואים באור יהודה ובקריית אונו אלו דירות מחיר למשתכן לזוגות צעירים, לאנשים שרוצים לשפר מגורים ולעבור לשכונה חדשה".

לאתר משרד עו"ד גינדי-כספי

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully