וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיר הילדים מתעוררת: המהפכה הנדל"נית שמחכה לחולון בעשור הקרוב

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

6.5.2019 / 14:37

אחרי שעברה מהפך תדמיתי והפכה מפרבר שינה לעיר הילדים שבה מוזיאונים ומתחמי בילוי, חולון מחכה ליישום תכנית ח-500 שבה ייבנו כ-13 אלף יחידות דיור. סקירה שערך עורך אתר מרכז הנדל"ן דרור מרמור ופגישה עם ראש העיר מוטי ששון חשפו מה צופן העתיד לעיר

צילום ועריכה: מרכז הנדל"ן

במשך שנים חולון נחשבה לפרבר שינה של תל אביב, עיר גדולה שדיונות חול זהובות במרכזה, אך בשנים האחרונות התדמית המאובקת השתנתה. מוזיאונים חדשים כמו מוזיאון הילדים ומוזיאון העיצוב, הציבו אותה על מפת התרבות בארץ, פארק פרס הפך למתחם בילוי לצעירים ומשפחות, שכונות חדשות שנבנו בלב העיר הגדילו את האוכלוסייה והעיר הפכה מבוקשת יותר מבחינה נדל"נית.

סקירה שערך מרכז הנדל"ן מצאה כי חולון מחזיקה עתודות קרקע לאלפי דירות נוספות. יש בה כ-4,000 דונמים שאפשר לבנות על כ-3,000 מתוכן, ויחד עם אזור התעשייה המתחדש, לעיר החולות יש פוטנציאל אדיר לפיתוח ולצמיחה. כדי להפוך את חולון למשהו אחר שהוא יותר מעיר גדולה עם בנייני מגורים ואזור תעשייה גדול, דרושה תכנית ברורה, שמשלבת פיתוח תחבורה ציבורית, שילוב התחדשות עירונית והמשך תנופת הפיתוח שמיתגה אותה כעיר הילדים. עורך אתר מרכז הנדל"ן דרור מרמור יצא לחולון, כדי לשמוע מראש העיר מוטי ששון ומהתושבים, איזה חולון מחכה לנו בעתיד.

"המציאות כיום היא שלכל משפחה יש שני כלי רכב", מסביר ראש העיר מוטי ששון את אחד הקשיים שמאתגרים את פיתוחה של חולון. "בכל שנה יש 100 אלף כלי רכב או יותר שנוספים לכבישים ומצבת הכבישים נשארת פחות או יותר קבועה".

ישנם תושבים שטוענים כי העירייה צריכה לפתח יותר את אזור התעשייה ואזורי חניה לתושבים על חשבון המוזיאונים, אבל ששון טוען כי עיר גדולה כמו חולון צריכה לדאוג לרווחת תושביה גם באספקטים נוספים דוגמת תרבות ופנאי. "יש לנו את מוזיאון הילדים שמדובר בעולם, יש לנו את מוזיאון העיצוב ואני גאה שאנחנו לא עוד עיר אלא כזאת שמשקיעה בחינוך ובתרבות", הוא אומר.

חולון, כך נראה, עדיין רחוקה מתחום ההתחדשות העירונית. "לפני שעושים התחדשות עירונית הדבר הכי חשוב הוא הנגישות", מסביר ששון, "קודם כל תעשו רכבת קלה וקווי אוטובוסים טובים, אז דברו על תמ"א 38, אבל עושים הפוך. שר האוצר רוצה יותר דירות אבל הוא לא מתואם עם שר התחבורה שלא נותן אמצעים לבנות רכבות".

ח-500 היא עתודת קרקע גדולה שעליה עתידים להיבנות כ-13 אלף יחידות דיור. "אני מניח שבעוד 5-6 שנים נתחיל לבנות", אומר ששון. האיחוד עם בת ים שיהפוך את חולון-בת ים לעיר אחת גדולה עם חוף ים ועתודות קרקע, אינו נראה באופק. "אמרתי לא", אומר ששון, "המבנה התקציבי של בת ים הוא מובנה גירעון".

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully