וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטת המימון שמאפשרת ליזמי הנדל"ן לגדול ולהתפתח

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

24.5.2019 / 0:00

"אנחנו לא מחפשים יזם בעל פרויקט אחד, אלא כמה כדי שנוכל לתת פתרון היקפי לכל יזם, ואז היזם יכול להתקדם, להתפתח", אומר ירון פיטארו, מנכ"ל וולת'סטון אחזקות. כך המימון החוץ-בנקאי משנה את ענף הנדל"ן ומסייע ליזמים לפרוח

צילום ועריכה: מרכז הנדל"ן

החיבור בין יזמים לגורמי מימון הוא קריטי להנעתו ולהשלמתו של כל פרויקט נדל"ן בכלל ופרויקט התחדשות עירונית בפרט. "לפני כעשור תחום המימון החוץ-בנקאי כמעט ולא היה קיים, בטח שלא בתחום הנדל"ן", אומר עו"ד גיא קרן, מנכל וולת'סטון, "היום אפשר לראות גם את המוסדיים וגם קרנות פרטיות נכנסות לשוק. שינוי זה מאפשר גדילה לרוחב של היזמים, יכולת לממן מספר פרויקטים במקביל ולא להיות תלויים בחסדיו של בנק כזה או אחר. בנוסף, התשואה גדלה היות והמינוף יותר גבוה ואני חושב שעם הזמן היקפי הפעילות עם מימון זה יגדלו".

"יש שינוי במערכת הבנקאית והחוץ בנקאית שנכנסה לענף", מוסיף לירן עובדיה, מנהל סקטור נדל"ן של בנק ירושלים, "השינוי גורם לבנקים לחשוב בצורה יותר יצירתית, למצוא את הערך המוסף ובסופו של יום התחרות עושה טובה לענף וגורמת לשיפור תהליכים, מהירות תגובה ומוצרים חדשים".

שיתוף הפעולה בין היזם, הדיירים והגורם המממן הוא המפתח להקמת פרויקט מוצלח. מפגש בתל אביב בין יזמים וגורמי מימון נדל"ן דן בין השאר גם בנקודה זו. "דיברנו על האספקטים ש'תופרים' עסקה", מספר עמית בלומנפלד, מנכ"ל אוראקל נדל"ן, "משלב ההתקשרות עם הדיירים ועד למסירת הדירות - איך מקשרים בין הבנקים, תקדימים, ערבויות, למדנו המון מניסיונם של אחרים וכן שאיינו לבד במערכה הזאת מול הרשויות והגופים האחרים. בוודאי שעסקאות מימון שכאלו מאפשרות לנו לבצע מספר פרויקטים במקביל, הן מאפשרות לממן בעצם פעילות של פרויקט חדש על ידי פעילות של פרויקט ישן והסינרגיה בין הגורמים ממקסמת את פעילות החברה".

"אנחנו בוחנים היטב את היזמים, חלפו הימים שבה כל קבלן עם טנדר היה מבקש מימון, אנחנו עובדים רק עם יזמים שאנחנו רואים שיש להם ניסיון, ידע והבנה", אומר ירון פיטארו, מנכ"ל וולת'סטון אחזקות, "חשוב לנו שיגיעו מספר פרויקטים יחד, אנחנו לא מחפשים יזם בעל פרויקט אחד, אלא כמה כדי שנוכל לתת פתרון היקפי לכל יזם, ואז היזם יכול להתקדם, להתפתח. אנחנו נותנים לו גם פתרון בנקאי וחשוב שיש לו עוצמה מאחוריו שאותה הוא יכול להציג לדיירים ולגדול ולהתפתח בראש שקט ובידיעה שיש מישהו מאחוריו".

לאתר חברת וולת'סטון

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully