וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שקיפות מובילה להחלטה טובה": עולם הנדל"ן חוגג את המדד החשוב מכל

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

23.4.2019 / 0:00

השקת מדד ההתחדשות העירונית 2019 שנערך אחרי סקירה של אתר מרכז הנדל"ן בשיתוף מדלן, קיבץ לאירוע אחד את אנשי המקצוע המובילים בתחום. מהם האתגרים שבפניהם הם עומדים וכיצד המדד מסייע לכל מי שקשור בהתחדשות עירונית? צפו

צילום ועריכה: מרכז הנדל"ן

ראשי ערים, חברות נדל"ן ואנשי המקצוע המובילים בתחום ההתחדשות העירונית התכנסו יחד לרגל השקת המדד להתחדשות עירונית 2019, מדד שנערך בעקבות סקירה שעורך אתר מרכז הנדל"ן בשיתוף אתר מדלן אחרי הנעשה בתחום התמ"א 38, פינוי בינוי ונדל"ן.

"המדד להתחדשות עירונית מושק זו השנה השלישית", אומר מיכאל אסף, מנכ"ל משותף במרכז הנדל"ן, "מתוך 1,700 חברות נדל"ן שפעילות בתחום התמ"א 38 ובפינוי בינוי אנחנו מציגים ומשקפים את 120 חברות הנדל"ן המובילות בתחום בכל עיר ועיר - מי החברה המובילה".

"בכנס הזה משתתפים מעל ל-600 חברות, משרדי עורכי הדין המובילים בישראל, נציגי רשויות מקומיות ונציגי רגולציה וממשל", מוסיף דן קצ'נובסקי, מנכ"ל משותף במרכז הנדל"ן, "במקום אחד יעברו פה כל האנשים כדי לייצר במה אחת, שבה יוכלו כולם לדבר ולשים את ההתחדשות העירונית במרכז, כי רק היא הפתרון האמיתי למשבר הדיור בישראל".
מצ"ב התמלול.

"על פי דוח 2018 של הרשות להתחדשות עירונית יש היום כ-145 אלף יחידות דיור בשלבי תכנון שונים", אומר חיים אביטן, מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, "מתוכן כבר 70 מאושרות והתכנית הזאת היא פתרון למשבר הדיור".

"לכולם ברור שההתחדשות העירונית מבורכת וחשובה, הרבה יותר מלכבוש עוד גבעה בפאתי ראש העין, חריש או מודיעין", מוסיף דרור מרמור, עורך אתר מרכז הנדל"ן, "כולם מבינים שהציפוף הוא שם המשחק, אבל כאמור, זה לא קל, יש יזמים, יש דיירים ותיקים, יש רשויות מקומיות שלא אוהבות את זה.

"לכולם ברור שההתחדשות העירונית מבורכת וחשובה, הרבה יותר מלכבוש עוד גבעה בפאתי ראש העין, חריש או מודיעין", מוסיף דרור מרמור, עורך אתר מרכז הנדל"ן, "כולם מבינים שהציפוף הוא שם המשחק, אבל כאמור, זה לא קל, יש יזמים, יש דיירים ותיקים, יש רשויות מקומיות שלא אוהבות את זה. התחושה היא שבמספרים אנחנו נלך ונגבר, כולם מבינים שאין ברירה וצריכים למצוא את הנוסחאות הנכונות, כי שם העתיד שלנו".

"המדד נכנס לעומק של המון חתכים, אנחנו בודקים גם מצב פיננסי, גם את מצב הפרויקטים, את הכמות ואת קצב ההתקדמות", אומר מנכ"ל מדלן איתן זינגר, "דייר, ועד הרחבה או ועד דיירים, מגיע בעצם 'עיוור', פונים אליו כל מיני יזמים, חלק עם אינטרס, חלק דרך אנשי ביניים ולדיירים אין יכולת לדעת מי יותר טוב. המדד הזה נותן לדיירים אפשרות להשוות, לבחון מה מתאים להם לפני שבוחרים יזם לפרויקט. שקיפות היא לב פועם של קבלת החלטה טובה".

"אנחנו התחלנו מהיום הראשון שהכריזו על תמ"א", אומר דוד זהבי, מנכ"ל אורבן נדל"ן, "עשינו אפגרייד למערכת וככה פחות או יותר כל חצי שנה אנחנו צריכים לשדרג, ומגיעים פרויקטים".

"התחלנו בתקופה שבה התחום הזה לא היה כל כך פופולרי כמו שהוא היום", מוסיף עו"ד מורן גור, שותף במשרד עורכי דין רייסמן-גור, "המפתח הוא התמדה והבנה שאתה בונה משהו משתלם ומניב פירות".

"צריך לאהוב את התחום הזה", מסכמת עו"ד קרן כהן בלחרסקי, הבעלים של קרן כהן בלחרסקי ושות', "להרגיש שאתה עוסק במשהו משמעותי בניסיון לסייע לבעלי הדירות לקדם פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית".

לאתר המדד להתחדשות עירונית

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully