וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושבות קדימה: החברות המובילות במדד להתחדשות עירונית בפינוי-בינוי

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

16.4.2019 / 8:00

לפי סקירה שערך אתר מרכז הנדל"ן ומדלן מלמדים המספרים שפרויקטים מסוג פינוי-בינוי הפכו נפוצים מאוד בשנים האחרונות. לפניכם חמש החברות המובילות במדד להתחדשות עירונית בתחום הפינוי-בינוי

פרויקט סייפן על הים אאורה אילת נדלן נדל"ן. בר לביא,
הדמיה של פרויקט בינוי-בינוי "סייפן על הים" באילת של חברת אאורה/בר לביא

מבחינות רבות אפשר לומר שהפרויקטים לפינוי-בינוי הם המדד האמיתי, המוחשי ביותר, למתרחש בתחום ההתחדשות העירונית. אי שם לפני עשור ויותר המצב היה בכי רע: תחום ההתחדשות העירונית היה עוד בחיתוליו, אנשים לא ידוע מימינם ומשמאלם - ופרויקטים לפינוי-בינוי היו בהתאם - בגדר חלום רחוק; היום, לאחר שנים מרשימות של התייצבות והתגבשות, תחום ההתחדשות העירונית מתמקם ו'ננעל' על הכיוון הנכון לו, והופך לאחד המנועים החזקים ביותר של ענף הנדל"ן - ולפתע צצים פרויקטים לפינוי-בינוי כפטריות לאחר הגשם. אי אפשר, אומנם, לקבוע זאת באופן חותך, אך נדמה שיש מתאם גבוה וקשר חזק בין מספר הפרויקטים לפינוי-בינוי לבין המשך פריחתו של תחום ההתחדשות העירונית.

כידוע, פרויקטים לפינוי-בינוי הם מהמורכבים ביותר בענף הנדל"ן. לכן מרשים מאוד לראות עד כמה הם הפכו להיות נוכחים מאוד סביבנו בשנים האחרונות. והנה המספרים: יותר מ-900 מתחמי פינוי-בינוי כבר נמצאים בשלבים שונים ברחבי הארץ; 250 מתחמים כבר קיבלו תוקף בוועדות השונות; 29 מתחמים של פינוי-בינוי אוכלסו, ובהם 5,700 דירות - במקום 1,400 במתחמים המקוריים שנהרסו. כלל התוכניות שנמצאות כבר בהליכים יביאו אלינו בסך הכול 150,000 דירות חדשות, במקום 40,000 במקור - ואלו רק התוכניות הקיימות. רבות עוד נמצאות בדרך, ועל פי תוכניות הממשלה ילכו ויתרבו.

בין שלל הגורמים המעורבים ב'עסק' המורכב הזה, ישנו גורם אחד שבולט מעל כולם ולמעשה מאפשר להוציא את הפרויקטים הללו לפועל, בשטח: חברות הבנייה, כמובן. הודות לעבודת נמלים אשר התעכבה על הפרטים הקטנים ביותר וסקירה שערך אתר מרכז הנדל"ן ומדלן גיבשנו את המדד להתחדשות עירונית, אשר מספק זו השנה השלישית תמונה מדויקת על היזמים המובילים בתחום ההתחדשות העירונית, זאת על סמך מערכת בינה עסקית מתקדמת.

לפניכם חמש החברות המובילות במדד להתחדשות עירונית בתחום הפינוי-בינוי - כאלו שמובילות את הפרויקטים הללו קדימה, וחושבות בגדול:

אאורה ישראל יזמות והשקעות בע"מ - אחת החברות הבולטות בענף הנדל"ן ובתחום ההתחדשות העירונית זה שנים, מציגה 12 מתחמי פינוי-בינוי בשלבים מתקדמים, עם 1,629 יחידות דיור קיימות, שבמקומן נבנות וייבנו 5,860 דירות חדשות. אחד הפרויקטים הבולטים שלה בתחום: אונו ואלי, פרויקט פינוי-בינוי של שכונה שלמה, שבמסגרתו ייבנו 672 דירות חדשות. בסך הכול מקדמת החברה נכון להיום פרויקטים בתחום המגורים שכוללים 13,000 יח"ד חדשות.

יעקב אטרקצ'י מנכל חברת אאורה מקבל את פרס החברה המובילה בפינוי בינוי במדד ההתחדשות העירונית. דרור סיתהכל,
יעקב אטרקצ'י מנכל חברת אאורה מקבל את פרס החברה המובילה בפינוי בינוי במדד ההתחדשות העירונית/דרור סיתהכל

אזורים חברה להשקעות בפתוח ובבניין בע"מ - עוד שם גדול במיוחד בענף הנדל"ן הישראלי, גם הוא שחקן מרכזי בתחום הפינוי-בינוי. לחברה שמונה מתחמי פינוי-בינוי בשלבים מתקדמים, עם 1,384 דירות קיימות וצפי ל־5,421 דירות חדשות. חטיבת ההתחדשות העירונית של החברה אחראית כיום על כ־25 פרויקטים, שבהם מתוכננות כ-10,000 דירות חדשות. אחד הפרויקטים המובילים של החברה הוא 'אזורים גן יהוד-מונסון', שבמסגרתו נהרסו 36 יח"ד, וייבנו במקומן 182 יח"ד חדשות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
פינוי בינוי אזורים בהרצליה.
הדמיה של פרויקט פינוי-בינוי של אזורים בהרצליה

מצלאוי חברה לבניין בע"מ - לחברת מצלאוי הידועה שבעה מתחמי פינוי-בינוי בשלבים מתקדמים, שבהם 886 יח"ד קיימות ו־3,143 דירות המתוכננות לקום. חשוב לציין שמצלאוי היא החברה הראשונה בישראל שהשלימה פרויקטים לפינוי-בינוי (וגם פרויקטים של תמ"א 38). פרויקט בולט שלה הוא פרויקט EMERALD TOWERבכפר סבא שכבר הושלם: הוא כלל 40 יח"ד ישנות, ולאחר הריסתן נבנו תחתן 120 יח"ד חדשות, במגדל חדיש.

חברת ענב - לחברה כמות מרשימה של פרויקטים בפינוי-בינוי שנמצאים בשלבים מתקדמים, תריסר פרויקטים, שבהם 2,173 יחידות דיור קיימות ו־9,324 יח"ד מתוכננות - המספר הגבוה ביותר מבין כלל החברות המופיעות במדד, וזה המעיד יותר מכול על יכולותיה. אחד הפרויקטים המובילים של החברה הוא פרויקט עין הים בחדרה, שבו מפנה החברה כ־200 יחידות דיור, ובונה במקומן יותר מ־1,000 יחידות דיור חדשות. החברה מקדמת נכון להיום כ־30 פרויקטים בתחום המסחר, התעסוקה והמגורים, המשתרעים על פני שטח כולל של 2.5 מיליון מ"ר.

פרויקט אשדר מונוסון. יחצ,
הדמיה של פרויקט פינוי-בינוי של אשדר ביהוד-מונסון/יחצ

אשדר חברה לבנייה בע"מ - עוד אחד מהשמות הגדולים בתחום, אשר חתום על שמונה מתחמי פינוי-בינוי בשלבים מתקדמים, שבהם 923 דירות קיימות ו-2,828 דירות מתוכננות. החברה מקדמת עשרות פרויקטים של פינוי-בינוי ברחבי הארץ, הכוללים יותר מ־2,000 יח"ד המיועדות להריסה ו-7,000 דירות חדשות במקומן. אחד הפרויקטים הבולטים של החברה, שכבר נמצא בעיצומו, הוא פרויקט מונסון ביהוד-מונסון, שבמסגרתו נהרסו כבר 144 דירות (מתוך 200 בסך הכול במתחם) וייבנו 620 חדשות.

לאתר מרכז הנדל"ן

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully