וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דימונה מתפתחת או דורכת במקום? חזרנו עם תשובה

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

15.4.2019 / 8:00

דימונה קיבלה מהממשלה צ'ק של 5.5 מיליארד שקל בהסכם גג נדיב. דיברו על בניית 31 אלף דירות ועל שילוש התושבים ליותר מ-100 אלף אבל מה בדיוק קורה במציאות? עורך אתר מרכז הנדל"ן דרור מרמור בדק מה באמת קרה

צילום ועריכה: מרכז הנדל"ן

שר האוצר העניק לדימונה צ'ק בסך חמישה מיליארד שקלים וחצי בהסכם גג נדיב, שר הכלכלה התגאה בהבאת 15 מפעלים חדשים ובתחילת שנת 2017 כולם קיוו לשלש את כמות התושבים בעיר דימונה מכ-34 אלף לכ-100 אלף. מצד אחד ניכרת השקעה רבה ביצירת שכונות חדשות ומאידך גיסא יש דרישה לפתח את מרכז העיר ואת השכונות הוותיקות יותר. עורך אתר מרכז הנדל"ן דרור מרמור הגיע לדימונה כדי לבדוק האם העיר מתעוררת או דורכת במקום.

"לא שכחנו את התושבים בשכונות הוותיקות", אומר ראש עיריית דימונה בני ביטון, "לא הסכמתי שתהיה דימונה א' ודימונה ב', שמנו תקציב של 350 מיליון שקל לשיפוץ הבניינים הישנים. בדימונה אין הצדקה לתמ"א 38 ולפינוי בינוי כי מחיר הקרקע זולים מאוד. הפיתוח מאוד זול. אנחנו לא עושים קוסמטיקה אלא משקיעים בכל דירה 50 אלף שקלים לשיפוץ".

"אני לא מרגיש השקעה בשכונות הישנות", אומר אחד מתושבי העיר, "בהסכם הגג אמרו שיגיעו 100 אלף תושבים ואני לא רואה מאיפה מביאים אותם".

"אם בנינו בשלוש שנים קרוב ל-2,000 יחידות דיור ורובם ככולם מאוכלסות, אז הדירות מדברות בעד עצמן, לא יבנו פה דירות רפאים", אומר אבי היקלי, מנהל החברה הכלכלית דימונה, "היה ברור לנו שלא תהיה הצלחה במאה אחוז, אבל בשורה התחתונה אנחנו יכולים להיות מרוצים מהקצב ומאופי הבנייה שאנחנו רואים".

"כשנכנסתי להיות ראש עיריית דימונה היו לי 70 אחוזים ארנונה ממגורים ו-30 אחוזים מתעשייה, היום זה התהפך", מסביר ראש העירייה ביטון מאין תוכל העיר לממן את התשתיות שאמורות להיבנות במסגרת הסכם הגג, "קיבלתי את הקריה למחקר גרעיני, קיבלתי את תמר ואת שדה נבטים. יש לעיר תוספת של 48 מיליון שקלים. כשנכנסתי היה 16 אחוז אבטלה וכיום שבעה אחוזים, נוספו עוד 25 מפעלים ו-1,500 מקומות עבודה נוספים. שר הכלכלה אלי כהן עשה עבודה מצוינת בהבאת מפעלים, אני רוצה שיהיה פה הייטק".

עושה רושם שדימונה עדיין חולמת בגדול, אבל מתקשה לממש את אותם חלומות. מעבר למחירי דיור זולים ויחידות דיור, העיר זקוקה למעטפת שכוללת חינוך איכותי יותר, תעסוקה ותחבורה שיהפכו אותה לאטרקטיבית יותר עבור משפרי דיור ומשפחות צעירות.

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully