וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינה בפקק: הנתון שמוכיח עד כמה ישראל קרובה לקטסטרופה

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

13.4.2019 / 0:00

לעורך אתר הנדל"ן דרור מרמור לקח שעה כדי לנסוע מרחק של כמה קילומטרים מפתח תקווה לתל אביב, זה לא מוגזם? לפי סקירה שערך מרכז הנדל"ן הבעיה חמורה יותר והמספרים מלמדים שהקטסטרופה התחבורתית קרובה מתמיד

צילום ועריכה: מרכז הנדל"ן

כל מי שמשתמש בשירותי הרכבת, חברות האוטובוסים ורשת הכבישים בארץ מכיר היטב את הבעיות מהן התחבורה בישראל. פקקים, עומסים, תשתיות בעייתיות, קצב בנייה וסלילה האטי והפער ההולך וגדל בין גידול האוכלוסייה וצרכיה המשתנים לבין המציאות בשטח. לעורך אתר הנדל"ן דרור מרמור לקח שעה כדי לנסוע מרחק של כמה קילומטרים מפתח תקווה לתל אביב, זה לא מוגזם? הבעיה היא שאנחנו כנראה לא מפנימים עד כמה הקטסטרופה התחבורתית קרובה.

הבעיה נוצרה משילוב של גורמים רבים: עלייה ברמת החיים שמאפשרת לרכוש יותר מכוניות, גידול באוכלוסייה שמחייב התאמה מבחינת האזרחים, שינויים בשוק העבודה והתפתחות של אזורי תעשייה ומרכזי הייטק וגם תכנון וביצוע אטי של הרשויות השונות והגופים הממשלתיים מבחינת סלילת כבישים ובניית תשתיות שייתנו מענה לאוכלוסייה.

לפי סקירה שערך מרכז הנדל"ן, כמות המכוניות פר נפש ברחבי מדינת ישראל עלתה בשני העשורים האחרונים ביותר מ-50%, מ-210 מכוניות לכל אלף נפש בשנת 1996 ל-320 מכוניות לאלף נפש בשנת 2017. במקביל, שטח הכבישים הסלולים לנפש טיפס באותם שני עשורים ב-6% בלבד. הצפיפות בכבישים עולה בקצב מבהיל אבל אנחנו לא מצליחים להפנים שאוטוטו הכבישים שלנו ייסתמו לגמרי.

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully