וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מי עושים עסקה? החוק מספר 1 בתמ"א 38

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

29.4.2019 / 8:00

דיירי הבניין שלכם הגיעו להסכמה ומוכנים לבצע פרויקט תמ"א? ברכות. כדי שהמהלך יצליח ולא תצטרכו לגור שנים באתר בנייה ולהפסיד כסף רב, יוסי חסון, מנכ"ל החברה לחיזוק מבנים בישראל, נותן לכם טיפ מנצח אחד שחשוב להקפיד עליו

צילום ועריכה: מרכז הנדל"ן

תמ"א 38 היא מעין מערכת יחסים לטווח ארוך משום שמדובר בתהליך מורכב שבסופו הדיירים מתגוררים בבניין שעבר שינוי משמעותי שיישאר כך שנים קדימה. לכן, חשוב לבדוק מי האנשים שיבצעו את הפרויקט. הדבר הראשון והבסיסי הוא מציאת יזם מקצועי ומנוסה, שמכיר היטב את סביבת המגורים והעיר שבה נמצא הבניין. לכל רשות מקומית יש תקנות והגבלות משלה, ויזם שמכיר היטב את הביורוקרטיה הכרוכה בביצוע תמ"א 38, כמו גם את העיר עצמה הוא יזם שעדיף על כזה שלא ביצע פרויקטים ביישוב שבו נמצא הבניין. חשוב גם לבדוק את היסטוריית הפרויקטים של אותו יזם, ולוודא שביצע את אותן עבודות בהצלחה.

"ביצוע פרויקט בתל אביב שונה מהותית מביצוע פרויקט ברעננה או בכל עיר אחרת", מדגיש יוסי חסון, מנכ"ל החברה לחיזוק מבנים בישראל, "לדוגמה, בתל אביב, בשונה מערים אחרות, יש מי תהום יחסית בעומק רדוד. המשמעות? עלויות הביסוס בתל אביב יהיו גבוהות פי כמה מעלויות הביסוס מערים סמוכות. גם עלויות הבנייה יהיו גבוהות משמעותית בתל אביב לעומת ערים סמוכות. יזם שלא מכיר את האזור ולא לקח זאת בחשבון ככל הנראה ייתקע באמצע הפרויקט בגלל חישוב כלכלי מוטעה. מחיר הטעות עשוי להגיע אפילו למיליון שקלים הפסד לדירה".

מדוע מצב שכזה ייתכן? חסון מדגים באמצעות פרויקט שהחברה לחיזוק מבנים בישראל מבצעת ברחוב ברנדייס בתל אביב. מדובר בתמ"א 38 בבניין מספר 13 באותו רחוב. בבניין ליד יש פרויקט תמ"א 38 לחיזוק מבנה שתקוע זמן מה. הבקשה להיתר הבנייה הוגשה ב-2011 כך שהשיחות עם היזם החלו כשנתיים לפני והדיירים חיים באתר בנייה כבר כעשור. אם לוקחים בחשבון את כל ההוצאות הנלוות שהדיירים נאלצו לשלם כתוצאה מכך שהפרויקט תקוע - אובדן שכר דירה, אי יכולת להשכיר דירה, הוצאות משפטיות וחוסר אפשרות להשביח את הנכס ובזבוז זמן יקר, הרי שכל דייר הפסיד מאות אלפי שקלים לכל דייר.

"לא עושים עסקה עם יזם שביצע לפחות חמישה פרויקטים מוצלחים בעיר שלכם", מנסח חסון את הכלל החשוב ביותר כשמדובר בבחירת יזם לביצוע פרויקט תמ"א 38, "אין יזם שכדאי לתת לו להתגלח על הזקן שלכם, כי זה עלול לעלות לכם בדירה".

לאתר החברה לחיזוק מבנים בישראל

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully