וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים לפרויקט נדל"ן? יש דרך פשוטה ומהירה לממן אותו

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

26.7.2019 / 0:00

אם בעבר הבנקאים היו אלה שמממנים עסקת נדל"ן גם לקבלנים וגם לדיירים, הרי שכיום המצב שונה לחלוטין. איילת רוסק, מנכ"ל ובעלים מכלול התחדשות עירונית בע"מ, מסבירה כיצד השתנה תחום המימון בענף ומדוע כדאי מאוד לשקול מימון חוץ בנקאי

צילום ועריכה: אולפן מרכז הנדל"ן

הבנקים בישראל כבר לא שולטים במימון ענף הנדל"ן בישראל. בעבר הם היו ספקי האשראי לקבלנים שבנו את הפרויקט וגם ספקי האשראי ללקוחות שקנו את אותן דירות, ואילו כיום עליהם להתמודד עם תחרות מצד גופים רבים, שמציעים אפשרויות מימון נדל"ן שונות. איילת רוסק, מנכ"ל ובעלים מכלול התחדשות עירונית בע"מ המספקת אשראי חוץ בנקאי, התארחה באולפן מרכז הנדל"ן וסיפרה לדרור מרמור כיצד השתנה תחום המימון בענף הנדל"ן.

"התפתח שוק אשראי חוץ בנקאי שנותן מענה מלא של ליווי", אומרת רוסק, "מדובר באותו מוצר בדיוק הניתן בתהליך קצר יותר, יעיל יותר והרבה יותר יצירתי. המטרה היא לממן עסקאות, בעיקר של התחדשות עירונית. כל מי שיזם בישראל של השנים האחרונות יודע שהיום בנדל"ן מדברים על התחדשות עירונית או מחיר למשתכן. בהתחדשות עירונית זו עסקה מורכבת, מרובת צדדים וחשוב לתת בה מענה יצירתי. המוצר הוא תחרותי למערכת הבנקאית".

השוק החוץ בנקאי מורכב מכמה גופים. יש את חברות הביטוח שפתחו מחלקות ליווי מקבילות לאלה של הבנקים ומי שמנהל אותן הם ברובם יוצאי המערכת הבנקאית, ישנם גופים שמבצעים רק השלמת הון עצמי, כלומר נותני מוצר שמשלים למימון הבנקאי או החוץ בנקאי. ישנם גופים כמו מכלול, שנותנים מעטפת מלאה, ליווי מלא - לחוב בכיר או להשלמת הון וכמובן בטוחות חוק מכר וערבויות לבעלי קרקע.

השאלה היא האם ובמה עדיף מימון חוץ בנקאי כחלופה למימון בנקאי. "אנחנו יודעים לתת הצעה תחרותית שעוזרת לסגור את העסקה מול בעלי הקרקע, אנחנו גם יודעים לדבר עם בעלי הקרקע ועורכי דינם כדי לתת מענה שיסגור את העסקה. במערכת הבנקאית ייקחו מספר חודשים כדי לסגור עסקה, אצלנו זה קורה תוך חודש-חודשיים", אומרת רוסק. "זה עניין של חינוך שוק. ככל שעובר הזמן אנחנו מזהים במערכת שלנו חברות חזקות שמאוד מחוזרות על ידי המערכת הבנקאית".

"אני חולקת על האמירה שאשראי חוץ-בנקאי מסוכן יותר", מוסיפה רוסק, "קהל הלקוחות שלנו הם אלה שמקבלים מענה מהמערכת הבנקאית ועדיין בוחרים לסגור עסקה במכלול. בנוסף, מקורות הכסף שלנו הם גופים מוסדיים מסודרים, ואנחנו גוף מורשה".

"אנחנו מתמקדים בעולמות של התחדשות עירונית לצד עסקאות קומבינציה", מסכמת רוסק, "אנחנו גוף מממן שנכנס לפרויקט כשיש היתר בנייה, כשכל ענן חוסר הוודאות כבר התפוגג. בכל עסקת נדל"ן קיים ניתוח סיכונים. אנחנו משרטטים תרחישים ומוודאים שהפרויקט מסוגל לספוג מרווח מסוים של עלייה או ירידה במחירים".

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

לאתר מכלול

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully