וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרת הזכוכית של הלהיט הנדל"ני: בעיית ההתחדשות העירונית בגבעתיים

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

27.3.2019 / 8:00

כ-60 אלף תושבים על שטח של 3.2 קמ"ר הופכים את גבעתיים לאחת הערים הצפופות בישראל. יש לה לאן לגדול? ומה לגבי איחוד עם תל אביב? ראש העיר גבעתיים רן קוניק ויו"ר איגוד האדריכלים העצמאיים בישראל עדנה מור חושפים מה טומן העתיד לעיר

צילום ועריכה: מרכז הנדל"ן

גבעתיים הפכה בשנים האחרונות מפרבר קטן ומנומנם של תל אביב לאחת הערים המבוקשות למגורים בישראל. יותר ויותר צעירים נמשכים לנינוחות ולאינטימיות שמציעות שכונות העיר ונהנים מהקרבה לתל אביב ולמוקדי בילוי ופנאי בעיר עצמה. האם יש לגבעתיים לאן לגדול? האם היא מנסה בכל דרך לווסת את הפרויקטים של ההתחדשות העירונית שעלולים להציף אותה מהר מדי? ראש העיר גבעתיים רן קוניק והאדריכלית עדנה מור, יו"ר איגוד האדריכלים העצמאיים בישראל, הגיעו לאולפן מרכז הנדל"ן בהגשת דרור מרמור, כדי לחשוף מה טומן העתיד לעיר.

"היו הרבה שינויים שהמדינה יצרה ובשנים האחרונות אנחנו בעיצומה של הכנת תכנית מתאר", אומר קוניק, "בחרנו לעבוד במקביל עד לסיום הכנת התכנית וזה אומר שמדי פעם משנים מדיניות בהתאם למה שנכון לגבעתיים באותו רגע. כיום יש מדיניות שעברה את אישור מועצת העיר והיזמים יודעים מה מותר ומה אסור ומה מספר יחידות הדיור".

"היום אנחנו יודעים יותר לאן פנינו מועדות, הבעיה היא אחרת", אומרת מור ומפרטת, "ברחוב כצנלסון שהוא רחוב ראשי, יש אפשרות לבנות עד 15 קומות, כשקומת הקרקע היא מסחרית, השנייה לציבור ומעליהם למגורים, אלא שהמכפיל בעיר שעומד על 2.3 והמכפיל של רחוב כצנלסון שיהיה כנראה 2.5 הם מכפילים יחסית קטנים לעיר גבעתיים".

"גבעתיים כיום אינה ערוכה לספוג כמות גדולה של יחידות דיור וגם לא מבחינת עורקי ונימי התנועה שלה", מתייחסת מור לקושי נדל"ני נוסף שבפניו עומדת העיר. "מסיבה זו גבעתיים מתקשה להתמודד עם כל התכניות החדשות המוגשות לפתחה".

"אני אומר מעל כל במה שתמ"א 38 אינה התחדשות עירונית, בטח לא בעיר כמו גבעתיים שהיא הכי צפופה בארץ אחרי בני ברק. זאת לא התחדשות עירונית אלא התחדשות בניינית", מוסיף קוניק ומתייחס לפוטנציאל יחידות הדיור שהוא רואה בעירו, "כיום יש 60 אלף איש בגבעתיים ואני מעריך שהיא יכולה לגדול ל-85 אלף תושבים ולא יותר. בתכנון נכון, באזורים שבהם יהיה רק פינוי בינוי, קרי מתחים שייהרס כולו, יעלה קצת לגובה ויפנה שטח למבני ציבור, פארקים ומבני חינוך. המדינה צריכה למצוא פתרונות לערים כמו גבעתיים כדי שיוכלו להתחדש. אני לא פוסל את האפשרות לספח את תל אביב לגבעתיים, אבל אם נהיה ברציניים - אני חושב שאיחוד ערים הוא טעות. צריך לעשות ניהול מטרופולין, הערים צריכות להישאר עצמאיות".

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחצו כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully