וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיל הלבן הכי גדול בישראל מתעורר סוף סוף לחיים

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

11.3.2019 / 10:38

במשך 20 שנים עומד שלד בטון ענק ומוזנח על ציר ז'בוטינסקי בבני ברק, אך עתה קבוצת יזמים מתכננת להקים בו מגדל נוצץ בן 40 קומות. עורך אתר מרכז הנדל"ן דרור מרמור מספר את סיפורו של הפיל הלבן הכי מפורסם בגוש דן ואת מה שצופן לו עתידו

צילום ועריכה: מרכז הנדל"ן

על ציר ז'בוטינסקי התחיל לקום כבר לפני 20 שנה מרכז מסחרי ענק - מרכז דן. שטחו כעשרה דונמים, אבל די מהר הבנייה נתקעה ונשאר במקום גוש בטון ענק ומכוער. מסביב קמו מגדלים נוצצים, ו"הפיל הלבן" נותרו עלוב ומוזנח. "הבשורה היא שאוטוטו מתחילים לבנות כאן", אומר עורך אתר מרכז הנדל"ן דרור מרמור, שיצא לבדוק מה צופן העתיד למרכז הקניות הענק שבעיר בני ברק. אולי אפילו לפני שתיפתח התחנה החדשה של הרכבת הקלה, יקום במקום מגדל ובו 40 קומות משרדים, מעל שתי קומות מסחר.

היתר הבנייה ניתן בתחילת 2019 ובמגדל המתוכנן יהיו עשרות אלפי מטרים רבועים שייבנו בהשקעה של עשרות מיליונים. היזמים יצטרכו ככל הנראה להרוס את הכול לפני שהם מתחילים לחלום מחדש. בסוף שנות התשעים מוכרת תנובה את מחסן הירקות הענק שניצב על ציר ז'בוטינסקי לאחים שאוליאן, שמצרפים עוד יזמים ומשקיעים אל קבוצת הרכישה. אבל בשנת 2000 אין ברכה בעסקים - בועת הדוט קום מתפוצצת, מתחילה האינתיפאדה בישראל והפרויקט נתקע.

"בשנת 2007 הפרויקט נמכר ונתקע שוב", מספר מרמור, "לפני שנתיים וחצי הגיעה קבוצת משקיעים חרדים - יהודה עמר והאחים ברונר, יהלומנים שעלו מבלגיה ומעורבים בלא מעט פרויקטים של נדל"ן ובעיקר שוקי שרון, מגה מיליונר יהודי, שאת עיקר ההון עשה מגידול ושיווק תפוחי אדמה - מי יותר מתאים ממנו לקנות את מחסן הירקות הישן של העיר בני ברק?

"הקבוצה החדשה קנתה את הקרקע בשנת 2016 תמורת 250 מיליון שקל ובינואר 2019 הם מקבלים את היתר הבנייה ל-40 קומות משרדים, 2 קומות מסחר, 60 אלף מטרים של משרדים למעלה ועוד 35 אלף מטרים למטה. על הדרך הם גם סגרו עסקה עם חברת הביטוח מגדל, שככל הנראה תקנה מהם את המשרדים למעלה.

"כדאי לאחל הצלחה לחבורה החדשה שמבטיחה סוף סוף להעיף מפה את השלד העצום. אחרי 20 שנים, כשתחום המסחר והמשרדים מתנהלים בעולם שלם של אי וודאות, צריך הרבה אומץ והמון סיעתא דשמיא להקים עכשיו מגדל של 40 קומות בעיר בני ברק".

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחצו כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully