וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבשורה של 2019: כך שוק המימון מתאים את עצמו לשוק הנדל"ן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף תוכן שיווקי

5.3.2019 / 8:00

התנופה בתחום ההתחדשות העירונית גורמת לשינוי באופן מימון אותם פרויקטים. עו"ד גיא קרן, מנכ"ל וולת'סטון נדל"ן מסביר מה בוחנים הגופים המממנים כשמדובר בפרויקט תמ"א ומדוע מדובר בהשקעה יחסית בטוחה

צילום ועריכה: אולפן וואלה! NEWS

פרויקטים בתחום הנדל"ן בכלל וההתחדשות העירונית בפרט תלויים לרוב במימון בנקאי או במימון חוץ-בנקאי. ב-2019 אנו צפויים לראות יותר ויותר פרויקטים של התחדשות עירונית מחוץ לתל אביב ותחום זה בנדל"ן מתפתח בערים שונות בגוש דן ובירושלים. השינוי הזה מוביל לשינוי בתחום מימון הפרויקטים לנדל"ן. "ברוב המקרים המימון החוץ-בנקאי ניתן כשהשלמת מימון עצמי", מסביר עו"ד גיא קרן, מנכ"ל וולת'סטון השקעות נדל"ן, "יש לנו בוולת'סטון צוות של שמאים וכלכלנים, שמוכרים על ידי הבנקים ובוחנים כל אזור, כל שכונה וכל פרויקט בפני עצמו".

בוולת'סטון בודקים את דרישות היזם לעומת הרווחיות ויחסי המינוף ובוחנים את הפרויקט מבחינת המימון שלו. "עסקאות של תמ"א 38 הן במהותן עסקאות שבין בעלי הקרקע ליזמים, אין רכישת קרקע כך שזה מקטין בצורה דרמטית את עלויות המימון", מוסיף עו"ד קרן, "לכן אלו פרויקטים רווחיים יותר ומכאן עודף הביקוש והתחרות על לבם של היזמים ובעלי הדירות".

"פרויקט של הריסה ובנייה הוא פרויקט שעלויותיו גבוהות יותר היות והורסים בניין קיים, מפנים את הדיירים וגם בונים חניון תת-קרקעי אז העלויות גבוהות יותר וכך המימון הבנקאי או החוץ בנשאי הוא גבוה יותר. עם זאת הפרויקטים האלה הם בעלי ודאות גבוהה יותר וזמן הביצוע שלהם צפוי. אנחנו בוולת'סטון מעדיפים פרויקטים מהסוג הזה. אפשר לראות שהיזמים הטובים נשארים והפחות טובים יוצאים מהשוק. השוק של התמ"א הוא רווחי והוא כאן כדי להישאר. אנחנו גדלים בהיקפי הגיוסים והרבה כסף מגיע מהמימון החוץ-בנקאי".

לאתר וולתסטון לחצו כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף תוכן שיווקי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully