וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את סגנון המגורים שכנראה תהיו חלק ממנו בעתיד

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

11.3.2019 / 8:00

מה משותף לצעירים עד גיל 30 ולבני 50 ומעלה? רצון לדיור גמיש, זול וחברתי. האדריכל רפי רייש, לשעבר בכיר במינהל התכנון והיום מנכ"ל חברת SUITS, הגיע לפודקסאט "מגדל בבל" וסיפר לדרור מרמור איך תחום המגורים המשותפים יכול לשנות לטובה את חייהם של הרבה מאוד אנשים

הפקה והקלטה: מרכז הנדל"ן

תשכחו מכל מה שאתם יודעים על מגורים, ועל החלומות של כולנו לגור בדירת 4 או 5 חדרים. האדריכל רפי רייש, לשעבר בכיר במינהל התכנון והיום מנכ"ל חברת SUITS אסטרטגיות וטכנולוגיות לעירוניות חכמה, הגיע לפודקסאט "מגדל בבל" של מרכז הנדל"ן בהנחייתו של דרור מרמור, עם תחזית ברורה ולפיה "צורת החיים שלנו היום - כל התפיסה שנקראת מחיה, ולא רק הדיור - לא תהיה כמו שהייתה בעבר".

מה זה אומר תכלס? "הפרוגרמות התכנוניות של היום כבר לא רלוונטיות. אין למשל התייחסות בתוכניות לקשישים, או לכך שאנשים מתחתנים הרבה יותר מאוחר. אנחנו עדיין מתייחסים למספר נפשות למשפחה בתור כלל, למרות שאנחנו לא יודעים איזה משפחה בכלל תגיע לגור בעיר. קובעי המדיניות אולי יודעים את זה, אבל מתקשים לעבוד בתנאי אי הוודאות הנוכחיים ומעדיפים בינתיים להמשיך כמעט כרגיל".

לאחרונה הצטרף רייש לסטארט-אפ שמנסה לחדור לתחום המגורים המשותפים, הקו-ליווינג.

שם העתיד?

"הדיור השיתופי קיים כבר משנות ה-60, אבל פעם זה היה הרבה יותר בכיוון של קומונות שיתופיות. מה שקורה בתקופה האחרונה זה שאנשים מעדיפים לוותר בכלל על בעלות, והם מעדיפים לקבל שירות יותר טוב. אני כבר לא צריך מקדחה משלי ועדיף לשכור את המקדחה הכי טובה מאחרים. בתחום הדיור, הצעירים היום רוצים דירות קטנות או דיור גמיש והרבה יותר אוכלוסיות צריכות מודלים חדשים וגמישים. הבעיה שאנחנו רוצים גם ודאות גבוהה, לדעת שהחדר המשותף והסלון המשותף יעמדו לרשותנו כשנרצה אותם, והטכנולוגיה יכולה לעזור לנו לעשות את זה".

להמשך קריאה, לחצו כאן

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחצו כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully