וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלום הגדול של מהנדס העיר תל אביב הפורש

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

3.3.2019 / 8:00

עודד גבולי, מי שהיה מהנדס העיר תל אביב בשבע השנים האחרונות, מסיים את תפקידו ועורך אתר מרכז הנדל"ן דרור מרמור שוחח איתו על ימיו בתפקיד, חלומו הגדול והמודל שיכול לשנות את השלטון המקומי בישראל

צילום ועריכה: מרכז הנדל"ן

תל אביב היא הקטר של מדינת ישראל מבחינות רבות. לנהל עיר שכזאת זה אתגר עצום ולתכנן את האופן שבו היא תיראה בימים אלה ובשנים הבאות זה אתגר אפילו יותר גדול, משום שיש אין-ספור משתנים שיש להתחשב בהם. מהנדס עיר הוא הסמכות המקצועית בתחום תפקידיו, ביניהם תכנון העיר, פיקוח ורישוי על הבנייה בעיר, אחריות על הבנייה הציבורית, כלומר מבני הציבור השייכים לרשות המקומית ופיקוח על העבודות הציבוריות המבוצעות על ידי רשות מקומית או מטעמה. זהו תפקיד בעל חשיבות והשפעה עצומות. עודד גבולי, מי שהיה מהנדס עיריית תל אביב בשבע השנים האחרונות, מסיים את תפקידו ועורך אתר מרכז הנדל"ן דרור מרמור שוחח איתו על ימיו בתפקיד, חלומו הגדול ועתידו המקצועי.

"חוויתי תקופה מדהימה. בכמעט בכל יום הגעתי לעבודה ב'היי' בזכות האנשים וההתנהלות", אומר גבולי, "אני רוצה לעבור למגזר הפרטי, לתת עכשיו 10 שנים לפני שאני ממש יוצא הביתה, אבל אני אמשיך לעזור למערכת הציבורית, אני לא יכול לוותר על החלומות שלי לשנות את החוק ולקדם תהליכים כדי למנוע ביורוקרטיה".

כשגבולי מביט על השלטון המקומי במדינה הוא מזהה לא מעט בעיות, אך מאמין שניתן לשנות כיוון ולפתור אותן. "אני חושב שאין חשיבה לעומק, אין אסטרטגיה ורוב הדברים נעשים מעכשיו לעכשיו. אין מערכות מספיק מקצועיות. גם תל אביב הייתה לפני 20 שנה על סף פשיטת רגל והחליטו לנהל אותה נכון והגיעו לשם האנשים הנכונים. בכל רשות שיביאו אנשים נכונים, והרבה תלוי באיחוד רשויות, אפשר יהיה לעשות את הדברים".

האם אתה מאמין שהשלטון המרכזי יכול לרפא תחלואים של השלטון המקומי או שכדאי לתת לראשי הערים לעבוד וזה יקרה מעצמו?

"שאלה מצוינת", עונה גבולי ומספק דוגמה מהעולם לאופן שבו שינוי האסטרטגיה הוביל לשינוי המציאות. "יש לי את פטנט קופנהגן - תנו לכל הערים את הסמכויות ולקבוע בחוק שראש עיר צריך להיות איש מקצוע ועם תנאי סף ראויים ואפשר לעשות הכול אחרת, כמו בקופנהגן, שבה רוב הסמכויות עברו מהממשלה לעיר. גם קופנהגן הייתה בעבר על סף פשיטת רגל וגם היום היא מתנהלת יותר נכון, עם הרבה יותר סמכויות. על 600 אלף תושבים כמו בתל אביב יש שם 45 אלף עובדי עירייה עם תקציב שווה לכ-20 מיליארד שקלים ו-30 אחוז מהמס של תושב בקופנהגן, שהוא לא מס יותר גבוה משל תושבים בתל אביב, עובר לרשות המקומית והעיר מתנהלת למופת".

"האתגר הגדול של תל אביב בעתיד הוא לעמוד במערכת האסטרטגית המדהימה שיש לה, לנהל אותה נכון, לשמור על החוסן הכלכלי ולייצר מספיק מקומות לדיור וסוגי דיור כדי לשמור על הצעירים ולייצר במקביל מקומות עבודה. לשפר את העיר מכל הבחינות".

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחצו כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully