וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיכובים באתר הבנייה? העצות שיחסכו לאנשי נדל"ן אלפי שקלים

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

30.1.2019 / 9:54

עלות פרויקט נדל"ן היא יקרה וכל עיכוב בלוח הזמנים עולה לקבלן ולמעורבים בו אלפי שקלים ביום. ארי אוריאלי, הבעלים של Just Mannage עם כמה טיפים שיאפשרו לכם לנהל את התקציב והזמן בצורה יעילה וחסכונית

חלק מרכזי בעלות בניית בניין היא תקורת אתר הבנייה, אשר כוללת את אותן עלויות שאם יתארך משך הפרויקט הן יגדלו ללא קשר לעבודה באתר - לדוגמה עלות שכר מנהל הפרויקט, מנהל העבודה, המנוף, מעלית השירות ועוד. עלות שכר היא לא הברוטו אלא עלות המעביד שכוללת זכויות סוציאליות, פיצויים, חופשים, רכב וזה בערך פי אחד וחצי מהברוטו.

"עלות חודש תקורות אתר בפרויקט תמ"א שכולל בניית בניין בן עשר קומות עולה בערך כ-130 אלף שקלים, זה אומר שיום עולה כ-6,000 שקלים", אומר ארי אוריאלי, הבעלים של Just Mannage. "עלות חודש תקורות במגדל בן 30 קומות עולה מעל 400 אלף שקלים. אם נוסיף את הקנסות אז עלות תקורת הפרויקט תהא מעל מיליון שקלים, כלומר עלות יום עבודה תהא כ-40 אלף שקלים. לאף קבלן אין את שולי הרווח כדי שיוכל לבזבז את הכסף הזה".

מרבית הפרויקטים בארץ מאחרים ואם זו העלות ואין את התקציב נשאל מה קורה בכיסם של הקבלנים. כנראה לא בכדי כמות הקבלנים הולכת וקטנה. מהו הפתרון? "יש המון דרכים, אחת מהן היא המודעות. אם נתחיל לחיות ולנשום את לוח הזמנים דברים יתחילו לקרות. נסו לשאול מדי שבוע ואם אפשר מדי יום - מהו הנתיב הקריטי בפרויקט ונסו לגרום לכך ששם הדברים לא יתעכבו", אומר אוריאלי. איך עושים זאת? "כשאתם נכנסים לפרויקט, פתחו אפליקציה כמו Just Manage בטלפון, לחצו על הנתיב הקריטי ותדעו מה בוצע, על מה עובדים ומה אתם צריכים לקדם. אפשר לקצר ולחסוך זמן".

סוגיה חשובה נוספתף היא הקישור במוח שישפיע על ההתנהגות שזמן עולה כסף. "כשלוח הזמנים זז נניח בחמישה ימים, מיד תקפצו ותבינו - 'החודש איבדנו כמאה אלף שקלים, היכן הם בתקציב?'. יש לנו נתק בין ההבנה לפעולה - חברו את הזמן לכסף וזה יניע אתכם לפעולה. שימו את מיקודכם בלוח הזמנים וזה יעזור לכם להצליח".

לאתר חברת Just Manage

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחצו כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully