וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך הארוכה שעבר יזם הנדל"ן עד להיתר הבנייה של פרויקט היוקרה

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

3.2.2019 / 8:00

"תהליך החתמת הדיירים היה יחסית מהיר, עברנו וועדה בתוך 8 חודשים ואז התחילו הבעיות", מספר שי הראל, מנכ"ל ובעלים חברת חברת אלרם יזמות עסקית בנדל"ן, וממחיש כמה קשה דרכו של פרויקט הבוטיק הראשון שקיבל היתר במסגרת תכנית רובע 4 של תל אביב

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

הדרך לביצוע פרויקט תמ"א 38 היא דרך ארוכה. עד כמה ארוכה? לעתים נדרשת המתנה של כמה שנים עד שמתקבל היתר בנייה. תכנית הרובעים הכוללת של תל אביב, שכבר יצאה לדרך אי שם ב-2013, קיבלה תוקף רשמי רק בשנה האחרונה ולאחרונה התקבל היתר הבנייה הראשון ברובע 4 בעיר - פרויקט הבוטיק היוקרתי בצלאל-נהרדע של חברת אלרם יזמות עסקית בנדל"ן, ברחוב בצלאל 33. זהו פרויקט בוטיק שהחל לפני שלוש שנים וחצי. מדובר ב-16 יחידות דיור ובכל קומה יהיו שתי דירות, אבל הדרך לאישורו לא הייתה קלה.

הדמיה של פרויקט בצלאל 33 תל אביב. Evolve Media,
הדמיה של פרויקט הבוטיק בצלאל-נהרדע בתל אביב/Evolve Media

"הפרויקט התחיל בצורה חיובית", מספר שי הראל, מנכ"ל ובעלים חברת אלרם יזמות עסקית בנדל"ן, "תהליך החתמת הדיירים היה יחסית מהיר ומקצועי, הדיירים היו ענייניים וסיימנו את שלב החתימות בצורה זריזה. הפרויקט המשיך לוועדה מקומית והתחלנו להשלים את הדרישות להיתר בנייה. עברנו ועדה בתוך 8 חודשים וזה נחשב מאוד מהיר. לאחר תקופה של שנה גיליתי לפתע שאין לי פרויקט. הרשות לכבאות החליטה שרוחב כביש הגישה המוביל מהרחוב אל הבניין הינו צר ולא מאפשר מעבר כבאיות לבניין. הופתעתי שכן המצב היה ידוע, הרחוב אינו בשליטתי והכביש לא בבעלותי ויש לפנות לעיריית תל אביב והגורמים האחראים על כך. אבל רשות הכבאות עמדה על שלה והחליטה שלא יוציאו היתרים בתל אביב במקרים אלו כל עוד הסוגיה הזאת לא תיפתר. לא נותרה לנו ברירה אני ועוד כתשעה יזמים הפועלים בתל אביב, התאגדנו והגשנו עתירה מנהלית נגד החלטת הרשות לכבאות ודרשנו פתרון".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הדמיה של פרויקט בצלאל 33 תל אביב. Evolve Media,
16 דירות במקום יוקרתי בלב תל אביב. הדמיה של פרויקט הבוטיק בצלאל-נהרדע/Evolve Media

"לאחר 11 חודשים של מאבק עיקש, הרשות הכבאות השכילה לאשר את הבניין ובתנאי שנתקין כיסוי מלא של ספרינקלרים בכל פנים הדירות הבניין, דבר שייקר את עלויות הבנייה בצורה ניכרת אבל לא הייתה לנו ברירה", מוסיף הראל. "המאבק הבא להוצאת ההיתר היה אישור תכנית הרבעים דבר שנמרח על פני שנים רבות. שוב התאגדנו מס יזמים לא קטן והגשנו עתירה מנהלית נגד עיריית תל אביב, כדי שתעניק דד-ליין לאישור התכנית הרובעים ואכן זה מה שקרה העירייה התחייבה, שתאשר את התכנית בתוך חצי שנה. ההפתעה הבאה, שהייתה בהחלט קשה, היא סוגיית היטלי ההשבחה. העירייה הגישה שומה של היטל השבחה גבוה בצורה משמעותית מהערכות בשוק, קיבלנו לשלם היטל השבחה בסך מיליון וחצי שקלים".

"סכום זה היה חריג בצורה משמעותית מהתקציב בדוחות אפס והיינו צריכים למצוא לו פתרון מימוני יצירתי. כרגע זהו המאבק העיקרי שעומד לפתחנו כיום. חשוב להבין שתחום ההתחדשות העירונית הינו מנוע הצמיחה העיקרי בשוק הנדל"ן, שכן מלאי הקרקעות כמעט ולא קיים וחייבים לפתור את אי הוודאות בתחום. אין אלטרנטיבה אחרת למדינת ישראל. אני מקווה שהתחום יתפתח ויצמח ואנחנו נצמח איתו".

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחצו כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully