וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנדל"ן הכי מבוזבז בישראל: הסיבות לכך ששדה דב לא יפונה בקרוב

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

27.1.2019 / 8:42

בשנת 2012 החליטה הממשלה על פינוי השדה אולם גם ב-2019 עדיין ממריאים ונוחתים ממנו מטוסים והתנועה לא תיעצר בקרוב. מה תוקע את קידום תכנית הבנייה במקום? דרור מרמור, עורך אתר מרכז הנדל"ן ועו"ד יפעת בן-אריה ממשרד צבי שוב המייצג בעלי קרקע באזור חזרו עם תשובות

הכנסת העשרים דחתה את פינוי שדה התעופה של תל אביב, הלא הוא שדה דב, ושוב השטח הנדל"ני הכי לוהט במדינת ישראל יישאר בעתיד הקרוב כשטח הנדל"ני הכי מבוזבז בה. צמוד לחוף הים, סמוך לטיילת של תל אביב, מגודרים כאלפיים דונם שהיו יכולים להפוך לשכונת מגורים ומרכז לבילוי ופנאי עבור תושבי תל אביב וסביבותיה.

שדה דב נחנך בשנת 1938 לאחר שראש עיריית תל אביב בימים ההם, ישראל רוקח, ביקש משלטונות המנדט הבריטי להקים שדה תעופה כדי לפתור את בעיית התנועה היהודית בארץ ישראל בזמן המרד הערבי הגדול. כיום שטח שדה התעופה בצפון תל אביב נחשב לשטח יקר מאוד ויש תכניות לבנות בו מגורים ובתי עסק.

"בשנת 2007 כחלק מניסיון להוציא את הקרקע לבנייה, ניאותו מנהלי 'הגוש הגדול' לחתום עם המדינה על הסכם במסגרתו יוענקו למדינה 50% מכלל הזכויות של בעלי הקרקע הפרטיים, כשאנחנו מדברים פה על סדר גודל של מיליונים עד מיליארדי שקלים", אומרת עו"ד יפעת בן-אריה, מנהלת מחלקת תו"ב וליטגציה במשרד עו"ד צבי שוב. היה נראה שהמדינה עומדת בהתחייבויות האלה אבל עם הזמן כל מיני גורמים עם אינטרסים שונים ביצעו פעולות שעצרו את התכניות, ביניהם עיריית תל אביב, עיריית אילת, חברות התעופה ובעלי המטוסים הפרטיים.

"בשנת 2012 הממשלה מחליטה להורות על פינוי השדה לכל המאוחר ב-2016", מוסיפה עו"ד בן-אריה, "היה נראה שההסכם שנחתם בין מנהלי הגוש הגדול למדינה הולך לקרום עור וגידים וכשהמועד התקרב היה מי שדאג לשבת שוב עם מנהלי 'הגוש הגדול', עם בעלי קרקעות פרטיים, על מנת להאריך את מועד הפינוי. בעצם, בעלי הקרקע מיוצגים על ידי מנהלי 'הגוש הגדול'. חשוב לציין שבלשכת רישום המקרקעין אין רישום של בעלי הקרקע שנמצאים בשדה דב, הרישום הזה התבצע על ידי מנהלים שמונו עוד בראשית שנות ה-70, הרישום הזה הוא למעשה לא חשוף ומוגדר כ'תפוח אדמה לוהט', למעשה הם לא יודעים אחד על השני ולכן יש קושי אם רוצים לנסות באופן יזום ופרטי לתכנן קידום. נעשה מהלך משפטי שתקף את ההתנהלות של מנהלי 'הגוש הגדול'. אין סיבה שהם יחזיקו את הרשימה אצלם. כרגע מנוהל הליך בבית המשפט המחוזי".

הוועדה המחוזית אישרה תכנית ל-16 אלף דירות במתחם, 7,000 מתוכן מסובסדות ועוד אלפי מטרים למלונאות, מסחר ועוד. חוסר הסנכרון בא לידי ביטוי בכך שמעט קודם לכן הוועדה המקומית של עיריית תל אביב אישרה תכנית ל-8,000 דירות בלבד ומשאירה את שדה התעופה במתחם.

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחצו כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully