וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה או נדל"ן? כדור השלג שיכול לפגוע גם בכם

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

31.1.2019 / 8:00

הבורסות ברחבי העולם לא יציבות אבל זה לא אומר שמי שמשקיע בנדל"ן בישראל ומעדיף ארבעה קירות חזקים על פני ניירות ערך יכול לישון בשקט. למה? עורך אתר מרכז הנדל"ן דרור מרמור מסביר

בחודשים האחרונים שוקי ההון בעולם סובלים מאי יציבות. בין אם מדובר במחזוריות כלכלית טבעית ובין אם הסיבות לכך הן פוליטיות או חברתיות, הבורסות ברחבי העולם כיום אינן מופת של יציבות ופריחה כלכלית. רחוק מכך. כיצד זה עשוי להשפיע על שוק הנדל"ן הישראלי?

"בימים של סערות בבורסה הנדל"ניסטים אוהבים לומר 'אמרנו לכם' שבמקום לקנות ניירות ערך שצונחים בן לילה עדיף לקנות קירות חזקים, בטוחים, אמיתיים, שמחירם לא יכול לרדת ב-20 אחוזים בתוך כמה שעות", מסביר דרור מרמור, עורך אתר מרכז הנדל"ן, "בימים של סערות בבורסה אנשים נזהרים מלשים עוד כסף על ניירות בבורסה. הם מעדיפים לקנות דירה קטנה או להשאיר את הכסף בבנק".

"אם המניות נופלות, מחירי הנדל"ן מוכרחים לעלות. עניין של ביקוש", מוסיף מרמור, "תראו מה קרה אחרי משבר המניות של 2008 , שהצית את התנופה הגדולה במחירי הדירות. יש גם צד שני שמזכיר לנו שאין באמת חומות סיניות. אם הבורסות רועדות אבני הדומינו יכולות להפיל גם ארבעה קירות. אנשים שמפסידים כסף בבורסה לא רצים לקנות דירות ולא רצים לעשות שום השקעה, עד שיהיה ברור לאן פנינו מועדות".

"בנוסף, בימים של סערות בבורסה חברות הנדל"ן הן בדרך כלל הראשונות לרעוד ולחטוף. אין תחום יותר ממונף ועתיר הלוואות מנדל"ן. כדור השלג יכול להכריע גם ארבעה קירות מבטון".

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחצו כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully