וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחה בארנונה ועוד: הדרכים להקל על הדיירים בפרויקט תמ"א

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

19.2.2019 / 7:28

משרד הפנים הודיע כי יעניק במשך חמש השנים הראשונות לאחר ביצוע תמ"א הנחה בתשלום הארנונה לדיירי הבניין. דוד זהבי, מנכ"ל ובעלים בחברת אורבן נדל"ן, מסביר מהן ההקלות שמעניקה המדינה לאלה המבצעים פרויקט התחדשות עירונית ואילו עוד צעדים אפשר לעשות למענם

צילום ועריכה: אולפן וואלה! NEWS

פרויקט תמ"א הוא תהליך לא קל. הדיירים נאלצים לעזוב את ביתם אם מדובר בפינוי-בינוי, או לגור באתר בנייה אם מדובר בפרויקט חיזוק מבנה ותוספת קומות. מתוך כוונה להקל על דיירים בפרויקטים של התחדשות עירונית צפוי משרד הפנים להעניק הנחות גדולות בארנונה לדיירי בניינים שיעברו תמ"א 38 וזו רק דוגמה אחת למספר הקלות והטבות בתחום.

"תקופת ההנחה מדברת על חמש שנים מיום מסירת הדירה וההנחה היא מדורגת", אומר דוד זהבי, מנכ"ל ובעלים בחברת אורבן נדל"ן, "בשנתיים האחרונות יש 100% הנחה על ההרחבה של הדירה הקיימת. לדוגמה, אם הדירה הייתה בגודל של 100 מ"ר והיא גדלה ל-125 מ"ר, הדיירים יקבלו 100% הנחה על התוספת במ"ר לדירה בשנתיים הראשונות. לאחר שנתיים גובה ההנחה יורד ל-75%, לאחר שלוש שנים ל-50%, אחר כך ל-25% וכעבור חמש שנים היא מסתיימת. עד היום העירייה הייתה יכולה לבחור אם תינתן הנחה או לא, עכשיו כל הערים מחויבות להעניק הנחה".

בנוסף, המדינה עושה פעולות שונות כדי לעזור לאוכלוסיות החלשות. כיזם שמבצע לא מעט פרויקטים, זהבי תומך בכיוון הזה וחושב שאפשר לעשות עוד בנידון. הוא אומר, "נעשו לאחרונה צעדים כמו פטור בארנונה ופתרונות לדיירים סרבניים, אנו רואים בהם צעדים מבורכים. לדעתי יש לבצע עוד כמה מהלכים כמו הורדת אחוז החסימה של הסרבנות. מאוד חשוב שהפרויקטים האלה יצאו לפועל, כי אין שטחים פנויים לבנייה בתל אביב ובאזור המרכז, אין לדיירים אפשרות לחזק את המבנה באופן עצמאי באמצעות כסף וזו היום הדרך היחידה".

לאתר חברת אורבן נדל"ן

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחצו כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully