וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכננים תמ"א? כך תדעו להשיג את המימון הדרוש

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

9.7.2019 / 8:01

כיום הבנק אינו הגוף היחיד שיכול להעניק מימון לפרויקט נדל"ני. מתי מומלץ ליזם לקדם הליך של הלוואה חוץ בנקאית? מה ההבדל בין מימון בנקאי לחוץ בנקאי? איילת רוסק, מנכ"ל ובעלים מכלול התחדשות עירונית בע"מ מספקת תשובות לשאלות אלה ואחרות, כדי שתדעו לפעול נכון

בעבר היה נהוג שהבנקים הם אלה שמעניקים מימון לפרויקטים בתחום הנדל"ן, אך בשנים האחרונות התפתח בישראל שוק משוכלל למימון והוא כולל גופים חוץ בנקאיים דוגמת קרנות שעובדות באופן עצמאי או בשיתופי פעולה עם חברות הביטוח. השינוי הזה מציף שאלות רבות מצד יזמי נדל"ן ודיירים. איילת רוסק, מנכ"ל ובעלים מכלול התחדשות עירונית בע"מ, משיבה לשאלות הנפוצות בנושא מימון חוץ בנקאי.

באיזה שלב של התהליך מומלץ ליזם לקדם הליך של ליווי?

"השלב שבו ליזם יש ודאות תכנונית הוא בשלב שבו יש החלטת ועדה - זה השלב שבו היזם יודע מה הוא יכול לבנות ולהכין תכנית עסקית ולגשת איתה לגוף המממן".

מהי הלוואת מזנין?

"זהו מושג הלקוח מעולם האדריכלות שמשמעו 'קומת ביניים', הקומה שבין קומת הקרקע לקומה שמעליה ובעולמות של מימון מדובר על הלוואת ביניים. כשיזם בא לקבל מימון מגוף כלשהו צריך להביא הון עצמי משלו. הון עצמי יכול להספיק לפרויקט אחד או שהוא יכול לקחת אותו ולמנף אותו לכמה פרויקטים. איך? ישתמש בשירותים של הלוואת הון עצמי, זו הלוואת המזנין. הוא בעצם ייקח מגוף אחר הלוואת המזנין וככה בהון העצמי שלו יעשה מספר פרויקטים. יש גופים חוץ בנקאיים שהלוואות מזנין הן הייעוד שלהם".

כמה זמן לוקח לקבל מימון?

"כשיזם מגיע לבנק יכול לקחת לו חודשים לקבל מימון וכשיזם יגיע לגוף יותר יעיל זה יכול לקחת לו חודש או חודשיים. זה תלוי גם בקצב של היזם, הקצב של עורכי הדין שלו וקצב עורכי הדין של בעלי הקרקע".

האם עלויות הליווי החוץ בנקאי גבוהות מעלויות הליווי הבנקאי?

"עלויות הליווי הבנקאי והחוץ בנקאי הן אותן עלויות, ההבדל הוא בתהליך - ביעילות של הגופים החוץ בנקאיים. לדוגמה בזה שעורך דין אחד מייצג את הגוף המממן ואת חברת הביטוח ולא שני עורכי דין; בגמישות; ביכולת של הגוף החוץ בנקאי לדבר עם היזם בגובה העיניים".

"זה מתחיל בפנייה של יזם וככל שהוא ידבר על משהו ספציפי כך גם התהליך יהיה יותר יעיל. אנחנו מנתחים את העסקה, מקיימים פגישה עם היזם אחרי שמבינים את הצרכים שלו, נותנים לו הצעת מימון, מתנהל משא ומתן ולאחר לחיצת היד משלימים בירורים ומאשרים את העסקה בוועדות האשראי. כמה ימים אחרי שיש אישור בוועדת האשראי היזם יוכל לקבל סט מסמכים ומשם להתקדם לחתימה ולהוצאת ההלוואה לפועל".

לאתר מכלול התחדשות עירונית בע"מ

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחצו כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully