וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגש שהזניק קדימה את תחום ההתחדשות העירונית בישראל

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

6.1.2019 / 8:00

כדי לייעל את תחום התמ"א דנו מומחי נדל"ן דוגמת יו"ר איגוד מהנדסי הערים אבנר אקרמן, ראש הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית חיים אביטן, עו"ד גיא פרבמן, הראל פרץ מקבוצת גבאי, מנכ"ל אפריקה 38 אסף סימון ועוד, בבעיות ובפתרונות שיסייעו לתחום התחדשות העירונית לפרוח

אתר מרכזן הנדל"ן

תחום ההתחדשות העירונית בישראל מכיל בתוכו הרבה אנשי מקצוע מתחומים שונים, תקנות, חוקים ומשתנים שיש להתחשב בהם, לכן ההתקדמות של הפרויקטים היא אטית. כדי לשפר ולייעל את התחום, לסקור את הבעיות השונות ולהציע להן פתרונות, מרכז הנדל"ן יצר "שולחן עגול" שסביבו התכנסו בכירים ומומחים מעולם הנדל"ן, מתוך מטרה להציף קשיים ולחזק את הקשר וההבנה לגבי הדרך שתזניק קדימה את תחום ההתחדשות העירונית. "המטרה שלנו פה היא לקחת את היזמים ואת הרגולטור ולמעשה לייצר שיח בשביל שכמה שיותר בעיות ייפתרו ותהיה קרקע פורייה ליזמים לפעול בה", הסביר דן קצ'נובסקי, מנכ"ל משותף במרכז הנדל"ן.

"יש המון אינטרסים משותפים, יש גם המון קונפליקטים שעליהם אנחנו מנסים לגשר", אמר אבנר אקרמן, יו"ר איגוד מהנדסי הערים, לגבי הדיונים. "אנו מנסים למצוא את הפתרונות, כי לדעתי התחדשות עירונית זה הדבר הכי חשוב, שאנחנו יכולים לעשות היום ובשנים הקרובות, הרבה יותר מאשר לבנות עוד שכונות חדשות. החשיבות העיקרית היא להנגיש את הרשות הממשלתית בפני יזמים, מתכננים, אדריכלים, מהנדסי ערים וראשי ערים ואין ספק שזה חלק מהתהליך שעוברת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בשנה הראשונה. אנחנו פועלים לקיצור הליכי תכנון ועמלים על הוודאות התכנונית לגבי ההתחדשות העירונית. זה היה לוטה בערפל וכשתהיה ודאות תכנונית זה יהיה יותר קל גם ליזמים וגם לדיירים עצמם".

חיים אביטן, ראש הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, הקשיב לדברי היזמים וסיפר להם כיצד הרשות להתחדשות עירונית מתכננת לזרז את התהליכים בתחום ההתחדשות העירונית. "החשיבות העיקרית היא להנגיש את הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית למתכננים, אדריכלים, מהנדסי ערים, ראשי ערים, אין ספק שזה חלק מהתהליל שעוברת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בשנה הראשונה", אמר אביטן.

"הועלו פה סוגיות בעייתיות כמו קרקע משלימה, שאני חושב שצריך לתת את הדעת על העניין של הפרקטיקה, כי בתאוריה זה רעיון טוב", הוסיף עו"ד גיא פרבמן, מייסד משרד גיא פרבמן רשף ושות', "הוצגו גם נתונים מעניינים לגבי מצב היתרי הבנייה בישראל. מדובר בממוצע של שנתיים וחצי מרגע שהוגשה בקשה להיתר בנייה - נתונים גרועים מאוד אם משווים לארה"ב שבה תוך שלושה חודשים מקבלים היתר בנייה".

"אחרי הבחירות בדרך כלל רואים שינויים, אחד החסמים הגדולים בתחום הזה זה חוסר רציפות שלטונית ושינויים של החלטות חדשות לבקרים ומה שאנחנו מצפים שניקח מהשנה החולפת הוא שלא נצטרך להמתין עם התכנסויות של ועדות ושנצא לדרך ביחד עם היתרי בנייה", אמרה עו"ד אפרת רשף, שותפה במשרד גיא פרבמן רשף ושות'.

"אני חושב שהחידוש המרכזי זה ההבנה שיש בעל בית חדש, בעל בית שמוכן לתכלל את כל הקשיים אליו ולהגיד לכולנו, לכל היזמים שיושבים בחדר, 'חברים, אני פה בשבילכם כדי לקדם את התחום'", סיכם אסף סימון, מנכ"ל אפריקה 38.

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן
להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחצו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully