וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשנים הקרובות אולמות האירועים ייעלמו ממרכז ירושלים"

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן

19.12.2018 / 8:00

לדברי דוד שטרית, מנכ"ל התאחדות האולמות הפורש, האולמות בבירה נסגרים בשל מצוקת הדיור וגובה דמי הארנונה. בעקבות כך בעלי האולמות עוברים למישור אדומים וחוסכים מיליוני שקלים במיסים. חנן בליטי, מיזמי המתחם החדש: "לירושלמים נמאס להתרחק כדי לחגוג אירוע מושקע"

מצוקת הדיור דוחקת החוצה את אחרוני אולמות האירועים מחוץ לירושלים. בשנתיים הקרובות יותר משישה אולמות וגני אירועים צפויים לעבור משכונת תלפיות בירושלים למישור אדומים. דוד שטרית, מנכ"ל התאחדות האולמות הפורש, ציין כי "בתוך כארבע שנים אולמות האירועים במרכז ירושלים צפויים להיעלם לחלוטין לטובת בניית בנייני מגורים. אנו רואים כי מגמת סגירת אולמות אירועים בשכונת רוממה, שפעם היתה מעוז האולמות בבירה, הפכה כיום לשכונת מגורים לכל דבר. כך גם לגבי שכונת גבעת שאול וכעת המגמה הולכת ומתחזקת במתחם האולמות האחרון בשכונת תלפיות בירושלים, כאשר בכל שנה נסגרים עוד אולמות אירועים לטובת בנייני מגורים".

ירושלים סובלת כבר שנים ממצוקת דיור הולכת וגדלה ומחסור גדול מאוד במקומות חנייה. נוסף לכך דמי הארנונה הגבוהים שגובה העירייה מאולמות שמחה בעיר מחייבת את בעליהן לשנות את מקום משכנם. מבדיקת דיווחי עיריית ירושלים עולה כי דמי הארנונה לאולמות שמחה עומדים על 182 שקלים למ"ר - סכום גבוה משמעותית ביחס לאזורים מחוץ לירושלים. במעלה אדומים, לדוגמה, המחיר למ"ר עומד על כ-30 שקלים ובמסגרת קידום אזור מישור אדומים המועצה הורידה את דמי הארנונה לאולמות אירועים ל-10 שקלים למ"ר בלבד, והאזור אף נהנה משטחי חנייה נרחבים.

זו גם הסיבה שמשפחת בליטי, בעלי אולמות וגני אירועים הפעילים כבר למעלה מ-30 שנה באזור, החליטה לאחרונה להעתיק את מקום משכנם של האולמות למישור אדומים. המשפחה קיבלה לאחרונה היתר בנייה למתחם האירועים הגדול ביותר שייבנה באזור ירושלים וצפוי לארח למעלה מ-3,500 חוגגים בו זמנית. מתחם האירועים יתפרש על פני 8,000 מ"ר ויוקם במישור אדומים בהשקעה של כ-35 מיליון שקל והוא כולל שני גני אירועים ושני אולמות אירועים.

מתחם אולמות האירועים שיוקם במישור אדומים. יח"צ,
מתחם אולמות האירועים שיוקם במישור אדומים/יח"צ

למעשה משפחת בליטי חסכה רק בדמי הארנונה השנתיים כ-1.45 מיליון שקל בזכות התרחקות של כ-15 דק' ממרכז ירושלים, וזאת עוד מבלי לקחת בחשבון את עלות רכישת הקרקע או השכרת המבנה במרכז ירושלים שיקרה משמעותית לעומת מישור אדומים. חנן בליטי, מיזמי מתחם האירועים במישור אדומים, ציין כי "שמנו לב שקיים ביקוש גדול למתחמי אירועים באזור. לירושלמים נמאס להרחיק עד מרכז, דרום וצפון הארץ כדי לחגוג אירוע גדול ומושקע. הגיע הזמן להקים עבורם מתחם אירועים בסטנדרט שעדיין לא נראה ואנו מתרגשים להיות אלו שיפתחו את מתחם האירועים הגדול בבירה". בליטי התייחס גם להחלטה להקים את המתחם במישור אדומים הנובעת בעיקר משיקולים כלכליים. "אנחנו עוברים לפה כי היתרונות העסקיים ברורים ואני מאמין שעם הזמן יזמים נוספים יזהו את היתרונות במקום".

הקמת מתחם האירועים הוא צעד נוסף להפיכתה של מישור אדומים למרכז העסקים של ירושלים. בימים אלו מוקמים באזור מתחמי מסחר גדולים נוספים כמו מתחם הדיזיין סיטי - מתחם עיצוב וריהוט לבית בשטח של 90 אלף מ"ר שצפוי לשרת 1.5 מיליון לקוחות מהעיר ירושלים וסביבותיה. המתחם יוקם על קרקע בשטח של 53 דונם ובהשקעה כוללת של כ- 400 מיליון שקל. עיצובו יהיה בהשראת מלון ה- Venetian בלאס ווגאס ארה"ב. במקום יוקם חניון הכולל 1,400 מקומות בשטח של כ-40 אלף מ"ר חניה וכן מתחם מזון ומסעדות בשטח של כ- 5000 מ"ר. שווק שטחי המסחר במתחם נמצא בשיאו ובתוך שנתיים צפוי אכלוסו.

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחצו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully