וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה למהפכה הנדל"נית העתידית של בת ים

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

23.12.2018 / 8:00

היא צמודה לתל אביב, יש לה חוף ים מרהיב, אבל מבחינה נדל"נית היא תקועה. עכשיו, כשפרויקטים של התחדשות עירונית מתבצעים בה, העיר צפויה להשתנות. "הרכבת הקלה תדחוף את הפרויקטים שייבנו במקביל אליה", אומר משה פרידמן, שותף במשרד ברק פרידמן קפלנר שימקביץ ושות'. צפו

צילום מסך

בת ים היא אחת הערים הקטנות והצפופות בישראל, אבל היא בעיקר עיר עם פוטנציאל עצום שאינו ממומש. היא גובלת בתל אביב, חוף הים שלה הוא מהיפים ביותר שיש לערי ישראל להציע ויש בה מרקם אורבני תוסס בזכות הרחובות הראשיים שלה. אבל בת ים סובלת מבעיה נדל"נית קשה שמונעת ממנה לצמוח ולפרוח - אין לה עתודות קרקע שיסייעו לה להקים אזור תעשייה או מרכז הייטק גדול ומרבית הכספים שמוזרמים לעירייה מקורם בארנונה שמשלמים התושבים. כל אלה יצרו גירעון בקופתה ומצוקה עתידית לגבי הנדל"ן, עד כדי הצעה לאחדה עם תל אביב, השכנה הגדולה מצפון, כדי שהיא תוכל לשדרג את עצמה.

אבל למרות האתגר, בת ים בדרך לעבור שינוי גדול בשנים הקרובות משום שהעיר היא פוטנציאל לפרויקטים רבים של פינוי-בינוי או תמ"א 38 לחיזוק והרחבה של מבנים. "רחוב רוטשילד הוא רחוב ראשי בבת ים, ציר מערב-מזרח, היה בו מבנה ותיק בן ארבע קומות שהוקם בתחילת שנות השישים, המבנה היה במצב מסוכן והוא נהרס לצורך פינוי-בינוי וזו הסנונית הראשונה למשהו שנראה הרבה מאוד בבת ים", אומר משה פרידמן, שותף במשרד ברק פרידמן קפלנר שימקביץ ושות' - כלכלה ושמאות מקרקעין.

"פרויקט השבטים" בעיר מסמן אף הוא את הכיוון העירוני. "הפרויקט מכיל 144 דירות במבנים ישנים, התכנון החדש מציע 750 דירות במגדלים חדשים, מודרניים ומפוארים עם כל הנוחות שהדיירים יכולים לקבל", אומר משה קורן, מנהל פיתוח עסקי בחברת אזורים. "אנחנו מתכננים מחדש את השכונה, משנים את המרקם הסביבתי ובונים שכונות איכותיות שנותנות לדיירים איכות חיים מודרנית וטובה. כבר היום רואים את השינוי. סיימנו לאחרונה פרויקט יוקרתי ליד הים והגיעה לפה אוכלוסייה חדשה, גם מתל אביב, שבאה לקנות דירה במגדל".

"פינוי-בינוי והמכפלות הכלכליות הנדרשות לממשו יכתיבו בינוי-צפוף ובעיות תנועה, הדבר שיהיה חיוני הוא קו הרכבת האדום, לו יהיו תשע תחנות בתוך בת ים, כשהמרחק במרבי בין תחנה לתחנה יהיה 500 מטר", מסכם פרידמן, "זה ייתן דחיפה גדולה לכל הפרויקטים שייבנו במקביל לציר הרכבת. זה יאפשר לצעירים להגיע למטרופולין בלי להשתמש ברכב פרטי".

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully