וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלונטר שיוצר את הבעיה הכי גדולה בשוק הנדל"ן הישראלי

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן

14.11.2018 / 8:26

בישראל, מדינה קטנה בשטחה, יש 256 רשויות מקומיות שונות וכ-1,300 יישובים. כמות כזו של רשויות מקומיות יוצרת חוסר יעילות ואינטרסים סותרים שפוגעים בשוק הנדל"ן. דרור מרמור עם הפתרונות

צילום מסך

הבחירות לרשויות המקומיות הושלמו, בחלק מהיישובים שמרו ראשי העיריות והמועצות על מקומם ובחלק מהיישובים התחולל מהפך. אחרי בחירות אלה נפתח חלון בן חמש שנים לפחות לבצע את השינוי המיוחל בתחום שממנו סובל ענף הנדל"ן הישראלי.

שוק הנדל"ן המקומי שבוי בתוך פלונטר גדול, מסורבל ולא יעיל של אינספור יישובים ורשויות מקומיות. בישראל, מדינה קטנה בשטחה, יש 256 רשויות מקומיות שונות וכ-1,300 יישובים. כמות כזו של רשויות מקומיות יוצרת חוסר יעילות ואינטרסים סותרים שפוגעים בשוק הנדל"ן.

אף רשות מקומית לא רוצה שיבנו דירות בתחומה, כי הארנונה שהדיירים משלמים לא מכסה אפילו שליש מההוצאה. העיריות והרשויות המקומיות רוצות מסחר ומשרדים על קרקעות פנויות, כדי להניב מאותה קרקע רווחים גדולים יותר, מבלי להשקיע בתשתיות המאפיינות שכונות מגורים כגון בתי ספר, גני ילדים, פארקים ושירותי בריאות ושונים. בעיה נוספת היא שרשויות מקומיות אינן ששות, בלשון המטעה, להתאחד עם שכנותיהן, ולהפוך ליישוב גדול יותר וזאת משום שהאיחוד יוביל לצמצום המשרות הציבוריות.

הפתרונות למצב לא מסובכים. איחוד רשויות יכול לצמצם את הסבך הביורוקרטי ולייעל את התכנון, סדר בגביית הארנונה יגדיל את ההכנסות לרשויות, תכנון מחוזי ולא רק מקומי יסייעו לקדם את ענף הנדל"ן.

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחץ כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully