וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מול העיניים שלכם: השקעת הנדל"ן הכי משתלמת בתל אביב ובהרצליה

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן

21.11.2018 / 8:00

מגדלי המשרדים שצומחים ברחבי גוש דן ובמיוחד בתל אביב ובהרצליה הופכים להשקעת נדל"ן משתלמת ביחס להשקעה בנדל"ן למגורים. למה זה קורה ומה ההבדל בתשואה? שמאי המקרקעין עודד האושנר וירון מלול ממשרד האושנר מלול התארחו באולפן וואלה! NEWS כדי להסביר. צפו

צילום מסך

כל מי שנוסע בנתיבי איילון בוארה הרצליה או צופה על קו הרקיע של גוש דן, רואה מאות מנופים ועשרות מגדלים העולים על פני הקרקע. שוק המשרדים הולך וצומח, תרתי משמע, והופך לאחת ההשקעות המניבות והמבוקשות בעולם הנדל"ן הישראלי. תל אביב והרצליה עומדות במרכז שוק המשרדים ונחשבות לאטרקטיביות להשקעה. מה ההבדל בינן לבין ערים אחרות ועד כמה ההשקעה בנדל"ן למשרדים עדיפה יותר מבחינת התשואה על פני השקעה בנדל"ן למגורים? שמאי המקרקעין עודד האושנר וירון מלול ממשרד האושנר מלול התארחו באולפן וואלה! NEWS כדי להסביר.

"מיסוי דירה שלישית גרם להפחדת המשקיעים ויצר כאוס לא קטן בקרב והגדלת מס הרכישה בדירות המגורים גרמו לנסיגה משוק המגורים. שוק המשרדים התפתח במקביל. שאלנו לפני כמה שנים 'מי יקנה וישתמש במאות אלפי המטרים?' והנה איזה פלא - המשקיעים לא היססו וקנו משרדים. התשואה במגורים נמוכה ב-50 אחוזים מתשואה בנכסים מסחריים", אומר האושנר.

"כמו בנייני מגורים, גם בנייני משרדים מושפעים ממיקום", אומר ירון מלול. "תל אביב, הרצליה והערים הגדולות מושכות את קהל היעד של שור המשרדים - חברות ההייטק הצעירות. תל אביב והרצליה נהנות מהביקושים כי דור העובדים החדשים מחפש עבודה קרוב לביתו, מקום שאפשר להגיע אליו בזמן קצר, אפשר לאכול בו צהריים ולעשות קניות. גורמים אלו מושכים את המעסיקים והעובדים להגיע למקומות האלה. הפער בתשואה בערים האלה לבין ערים אחרות יכול להגיע גם למאה אחוז. שכר דירה במטר לתל אביב יכול לנוע סביב מאה שקלים ובפריפריה 50 שקלים ופחות מכך".

שוק המשרדים מאוד מגוון, וישנם סוגים שונים של מגדלי משרדים שבהם אפשר להשקיע. בשורה הראשונה יש מגדלים שנחשבים מאוד יוקרתיים שבהם המחיר הוא 110-120 שקל למטר בערך, המחיר במשרדים בשורה השנייה נע בין 80-90 שקל למטר. "אנחנו מזהים דואליות", מוסיף האושנר, "יש משרדים שנרכשים על ידי קבוצות רכישה בשטחים קטנים, לשימוש עצמי ולהשכרות קטנות, ומנגד משרדים שנבנים על ידי החברות הגדולות. נוצרו שני מסלולי משרדים וזה בעיקר נפוץ במגדלים החדשים".

כשרוצים להשקיע ולרכוש שטח למשרדים חשוב לשים לב לכמה פרמטרים שיקלו על השכרת הנכס. "צירי תחבורה, מקומות חניה ונושא הרכבת הקלה והכבדה הם חשובים", אומר מלול, "תופעה מעניינת נוספת היא בניינים משולבים עם משרדים ומגורים, יש ביקוש לבניינים שלא עומדים רק בפני עצמם, אלא הם חלק מסביבה עסקית של בניינים דומים להם".

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully