וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכסף שפותח לכם דלתות שלא הכרתם בתחום הנדל"ן

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן

29.10.2018 / 16:32

הימים שבהם יזמי נדל"ן היו זקוקים למימון מהבנק חלפו מזמן והשחקנים החוץ בנקאיים הפכו לאלטרנטיבה אמיתית כדי לגייס את הכסף הדרוש. איך זה משפיע על תחום ההתחדשות העירונית ומהם יתרונות בסוג מימון זה? מומחי הנדל"ן משיבים

צילום מסך

שוק הנדל"ן הוא אחד השווקים הגדולים ביותר בישראל מבחינת סכומי הכסף שמתגלגלים בו. בין אם מדובר בבנייה על קרקע בתולית ועד לפרויקט התחדשות עירונית מסוג תמ"א 38 - אין פרויקט נדל"ן ללא מימון כספי. בשנים האחרונות נכנסו לשוק שחקנים חוץ בנקאיים שהפכו לאלטרנטיבה מימונית אמיתית לכל עולם היזמות. האם מימון חוץ בנקאי עתיד לשנות את תחום ההתחדשות העירונית?

"מי שלא מכיר את המימון החוץ בנקאי לא מגיע אליו, מי ששמע ומכיר עובר דרך הדלתות החדשות שנפתחו לקבל הצעה, וזה דבר חדש", אומר יעקב סיסו, שותף מנהל בקרן מימון הנדל"ן יסודות. "מי שמכיר וקיבל הצעה כבר מדלג על הבנק. מי שטעם את הטעם של מימון חוץ בנקאי מבין שאפשר לעשות אותו דבר בצורה יותר יעילה, מהירה ואנושית. זה לא רק עניין של ריבית יותר טובה או פחות טובה. לדוגמה, קבוצות רכישה. אנחנו יודעים שבבנקים לוקח שנה ויותר לארגן מימון לקבוצות רכישה, זה אומר שהאדם מקבל את הדירה שנה מאוחר יותר כשבאותה שנה למשל הוא יכול היה להשכיר אותה".

לרוב נחשב המימון הבנקאי לעדיף בשל ריבית נמוכה יותר, אולם המציאות מורכבת יותר ומלמדת שיש לא מעט יתרונות למימון החוץ-בנקאי, חוץ מעניין המהירות והיעילות. "העלויות הבנקאיות יותר גבוהות מבחינת הריבית הנומינלית ואנחנו, בראייה נכונה של עסקת המימון, זולים יותר כי אנחנו חוסכים המון זמן", מסביר שי זהר, שותף מנהל באגוז הנפקות ופיננסים, "אצלנו יש עוד קו שעובר בין הכסף המוסדי לכסף הפרטי - כשהמקור הוא מוסדי המימונים הם גדולים יותר ועם היתרי בנייה ומימון מגובש, אבל אנחנו יודעים גם לעבוד עם כסף פרטי בעסקאות מסוכנות יותר. העסקאות בנויות כל כך יפה אשראית שגם אם יהיה דיפולט יום אחד, לא יהיה נזק קשה".

"אנחנו בחרנו להתמקד בפרויקטים שהם רמת סיכון נמוכה יותר", מוסיף סיסו לגבי האופן שבו מממנים עסקה באופן בטוח, "אנחנו מלווים פרויקטים משלב היתר הבנייה וכך המימון ברמת סיכון נמוכה יותר כי יש תכנית ברורה ועלויות וקבלן. נשאר רק למכור ולבנות".

ב-5.11 יתקיים כנס מימון נדל"ן לאנשי נדל"ן. לפרטים ולהרשמה לאירוע לחץ כאן

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully