וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יזמות נדל"ן בארה"ב: "הייתי הולך על ניו יורק, סן פרנסיסקו ושיקגו"

מערכת וואלה! בשיתוף מרכז הנדל"ן, מערכת וואלה! בשיתוף מרכז הנדל"ן

2.9.2018 / 8:00

היזמות בארה"ב עדיין רלוונטית גם בעידן של ריבית מטפסת. ניר אמזל, מנכ"ל HAP ישראל, מסביר למה המשקיעים ימשיכו לנהור לפרויקטים יזמיים, בעיקר כשותפי הון, ועל הסכנות של יזמות מסחרית בעידן של אמזון ועליבאבא

צילום מסך

קהלים רבים עדיין מחפשים להצטרף לפרויקטי נדל"ן ולהפוך לנדל"ניסטים בארה"ב, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. מהו הסכום הנדרש להשקעה כזו, מהם מקומות ההשקעה החמים והאם בכלל כדאי היום להשקיע בארה"ב? ניר אמזל, מנכ"ל האפ ישראל, ומרצה במרכז הנדל"ן בקורס השקעות נדל"ן בחו"ל מנסה לענות על שאלות אלה.

המשבר הגדול בארה"ב היה לפני 10 שנים. הריבית היום בארה"ב לא נמוכה כמו שהיתה. האם המקשיבים לנו היום צריכים להרגיש שהם פספסו את הרכבת?

לא. אני מאמין שריבית היא גורם שצריך לקחת בחשבון, אבל בסופו של דבר ריבית מעלים כשהכלכלה חזקה וזה המצב כרגע. כלכלת ארה"ב צפויה לצמוח עקב תוכניות של הממשל שבראשן צמצום המסים הדרמטי. ברקע יש גם את התחזקות ההייי טק והזרמת טריליוני דולרים לשוק.

כשמדובר ביזמות נדל"ן בחו"ל אנחנו צריכים לבדוק איזו השקעה אנחנו רוצים. השקעה ספקולטיבית - אולי זה לא הזמן וצריך ללכת לפי היצע וביקוש.

כשאומרים נדל"ן בארה"ב, אנשים חושבים שזה מיועד לאלפיון העליון. מה סף הכניסה להשקעה כזו?

היום יש כלי השקעה שגם רשות ני"ע ורשות המסים נתנו עליהם את הדעת. ניתן להשקיע בסכומים נמוכים יותר באמצעות תשקיף ולמעשה להצטרף לקבוצת משקיעים שמשקיעה ביחד בפרויקט יזמי. להיות שותפי הון של יזם. במקום 10 מיליון דולר מיזם אחד אז כל אחד שם 30-50 אלף דולר ומעלה.

איך משפיעות הקניות און ליין על השוק?

משפיעות בהחלט. יש ירידה בתנועה בריטייל. כבר לא שווה לחנויות להחזיק חנות ענק במקום מרכזי - חנויות ענק נסגרות רשתות מתייעלות. הקנייה בחנות לא הולכת להעלם אבל להתייעל.

איפה כדאי להשקיע?

ללכת למקומות בהם הביקוש וההיצע נמשכים. הייתי הולך על ערים גדולות - ניו יורק, לוס אנג'לס, וושינגטון, שיקגו.

בתאריך 8.10.18 ייפתח קורס יזמות נדל"ן בחו"ל של מרכז הנדל"ן במרכז יצחק רבין, תל אביב. לפרטים הקליקו כאן

מערכת וואלה! בשיתוף מרכז הנדל"ן, מערכת וואלה! בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully