וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא להאמין להבטחות שווא: ההצעות המוגזמות של יזמי פינוי בינוי

וואלה! NEWS בשיתוף קבוצת כנען, וואלה! NEWS בשיתוף סקאלה

30.7.2018 / 7:45

דיירים רבים המבקשים להוציא לפועל פרויקט פינוי בינוי נפגשים לא אחת ביזמים המבטיחים להם תמורות גדולות המתגלות כמוגזמות. איך נדע לזהות אם ההבטחה מוגזמת? גילה אורון, לשעבר הממונה על מחוז תל אביב במשרד הפנים וניב רום, מנכ"ל כנען 38 מקבוצת כנען עם הפתרונות

מערכת וואלה!

לא אחת קורה שיזם פינוי בינוי אחד מציע לדיירים באזור מסויים תמורות יותר גדולות ממה שמציעים יזמים אחרים. לא פעם מגלים הדיירים בסופו של דבר שהם יוכלו לקבל פחות, ולעתים הרבה פחות ממה שהיזם הציע להם.

גילה אורון, לשעבר הממונה על מחוז תל אביב במשרד הפנים ויו"ר הוועדה המחוזית של תל אביב מסבירה כי בתחילת הדרך לא היו כללים ברורים וכל יזם הציע תמורות לדיירים בפרויקט על פי רצונו. בהמשך תוקן תקן 21 שהיה הראשון שקבע כללי אצבע. לדברי אורון, החל משנת 2012 הובהר למהנדסי הערים שהוועדות המחוזיות לא יאשרו תוכניות המציעות תמורות גדולות יותר מהכתוב בתקן 21.

מגדלים ובניינים במרכז העיר תל אביב. ShutterStock
בידקו את מדיניות העירייה/ShutterStock

ניב רום, מנכ"ל כנען 38 מקבוצת כנען, מסביר כי מרגע זה יזמים רציניים ומקצוענים לא מציעים תוספות העולות על 25 מ"ר כפי שכתוב בתקן. רום סיפר כי החברה שלו פועלת מול דיירים רבים בגבעת שמואל ובמקרה אחד הגיעה חברה אחרת והציעה לדיירים תמורה גדולה יותר - של 45 מ"ר. לדברי רום, ניסתה החברה שלו להסביר לדיירים כי מדובר בתמורה לא ריאלית שלא תתקבל אך כרגע, למרבה הצער, הדיירים המדוברים עדיין מאמינים לחברה השנייה. אורון הסכימה עם רום ואמרה כי אינה רואה מצב בו מאושרת תוספת כזו.

לדברי רום, הדייר המתייצב לפני פרויקט פינוי בינוי צריך לבדוק את המוניטין של החברה היזמית מולה הוא עומד ולבדוק את מדיניות העירייה במקום בו הוא גר. לדבריו, דייר שישכור עורך דין טוב ומנוסה יצליח להגיע לפרויקט התחדשות עירונית מוצלח.

וואלה! NEWS בשיתוף קבוצת כנען, וואלה! NEWS בשיתוף סקאלה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully