וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם אנשי נדל"ן? קבלו שלושה טיפים שיעזרו לכם בכל משא ומתן

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן

16.6.2018 / 0:00

עסקת נדל"ן היא עניין מורכב שבו לכל הצדדים יש אינטרסים שונים. איך תצליחו לנהל משא ומתן מוצלח שיספק אתכם ויממש את הפרויקט לשביעות רצונכם? הזמנו לאולפן וואלה! NEWS את מומחי הנדל"ן ירון בלנק ומיכאל צור שהעניקו כמה טיפים חשובים שיכולים לעזור לכם

ShutterStock

עסקת נדל"ן היא עניין מורכב שדורש מאיתנו תשומת לב וירידה לפרטים במגוון רחב של נושאים. במהלך העסקה אנחנו נמצאים בקשר עם הגורמים השונים הקשורים לעסקה, וכל עסקת נדל"ן כרוכה במשא ומתן מול אותם גורמים. התחדשות עירונית הפכה בשנים האחרונות לחלק גדול מעסקאות הנדל"ן ובבואנו לבצע תמ"א 38 נוצרים יחסי עבודה בין הדיירים, היזם והקבלן. כולם רוצים שהפרויקט יצליח, אבל האינטרסים השונים עלולים לגרום לעיכוב או למשבר. לצרוך כך הדיירים, היזם או הקבלן, צריכים גורם שיאזן ויתרגם לגורמים השונים את המצב וימנע חיכוכים שיקשו על ביצוע הפרויקט.

"בעסקאות מרובות צדדים אנחנו נאלצים לנהל מעגלי משא ומתן, גם ארוכים ברמת לוחות הזמנים וגם מול הרבה צדדים", אומר ירון בלנק, הבעלים של חברת הנדל"ן "גלים - התחדשות עירונית בישראל". "אחד האתגרים הגדולים הוא לנהל משא ומתן עם מישהו שלא בא מהתחום ולפעמים הטרמינולוגיה לא מוכרת לו, והוא אינו מגיע עם יועץ ואז צריך ליצור איתו מכנה משותף. להבין מהי מהות העסקה, כמה זכויות בנייה ישנן, לדרוך נכון את ההגבלות התכנוניות, לשים את תיאום הציפיות על השולחן. הבעיה הגדולה היא ריבוי המשתתפים".

"עסקת נדל"ן רגילה קורית פעם-פעמיים בחיינו ואנחנו נלחצים מההשלכות שהיא יוצרת", אומר עורך הדין מיכאל צור, מומחה למשא ומתן ולמצבי משבר. "היא מלחיצה מכיוון שאנחנו לא מבינים בתחום ומכיוון שהערכים מאוד גבוהים וההשלכות יכולות להיות הרות גורל למשפחה, והיא מלחצה בגלל תסמונת ה'פראייר', אנחנו רוצים להרגיש ש'שיחקנו אותה' בעסקה. יזמות נדל"ן היא אופרה אחרת לגמרי וזה מהלך מאוד מורכב. לכל אחד יש יועץ והבסיס הוא אמון - או שיש אמון או שאין אמון. בתחום של ניהול משא ומתן עוברים מתודולוגית, עוברים צעד אחרי צעד. אם מקבלים תשובה שלילית בקשר למשהו בפרויקט, אפשר לבקש ולראות דברים מזווית אחרת".

צור מעניק שלושה כללים חשובים ובסיסיים שצריכים להנחות אותנו במהלך ניהול משא ומתן בעסקת נדל"ן. אסור להתווכח ולהסביר לצד השני למה הוא טועה, אלא לבדוק מה אפשר לעשות שיגרום לו לחשוב אחרת. עד שלא נבין איך עובד הראש של השותפים שלנו ועד שלא נבין איך הראש שלהם עובד לא יקרה דבר. דבר נוסף - לא להבטיח הבטחות. יש לאנשים נטייה להבטיח כל מיני דברים שאחר כך הן בלתי אפשריות. דבר אחרון - לדבר בהגינות, בלי להעליב. אי אפשר לשים אגו בצד, אבל צריך להיות מודע מתי האגו מתחיל לנהל את התהליך ולהיות מסוגל לשחרר ולא להניע ויכוח בגישה של 'אני יודע מה שאתה לא יודע'".

ב-25.6 תיפתח השתלמות קיץ מיוחדת בנושא ניהול משא ומתן בעסקאות נדל"ן, אשר יובילו עו"ד מיכאל צור וירון בלנק לצד מומחים נוספים בתחום. לפרטים נוספים ולהרשמה לחצו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully