וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מה שחשבתם: קבוצות הרכישה חוזרות וזה מה שאתם חייבים לדעת עליהן

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן

18.6.2018 / 8:00

אחרי שנים של האטה בעקבות בעיות שונות, השינויים בתחום מחזירים אותו לקדמת בימת הנדל"ן של ישראל. למה לשים לב ומה חשוב להכיר? עו"ד גיא פרבמן, מומחה בתחום, סקר עבורנו את הענף והסביר מהם השינויים הצפויים בעתיד

ראובן קסטרו

תחום קבוצות הרכישה שפרץ לחיינו בשנים האחרונות צבר תאוצה ולאחר כמה שנים של האטה, התופעה מתחדשת. "אנשים מתחילים להבין שדרך קבוצות רכישה הם יכולים לחסוך בעלויות", אומר עורך הדין גיא פרבמן, מומחה בתחום. "אנשים סבורים שבאמצעות קבוצת רכישה המחיר יהיה נמוך בכ-15% מהמחיר שהיו מקבלים מקבלן, וכמי שמייצג לא מעט קבוצות רכישה זהו בערך הסכום שניתן לחסוך".

בעקבות קריסתה של ענבל אור, הרגולטור הכניס שינויים בתחום קבוצות הרכישה. "הכספים של חברי קבוצת הרכישה נכנסים לחשבון נאמנות", מסביר פברמן, "זה שלב שאמור להיכנס לתוקף בחקיקה. אחת הבעיות בקבוצות הרכישה היא שאנשים שהצטרפו לקבוצה הפקידו את כספם אצל מנהל הקבוצה ולא כמו שכיום מפקידים בחשבון נאמנות שמנהל עורך דין. מה שקרה הוא שמארגני הקבוצה בחלק מהמקרים לקחו את הכסף, כשאפילו לא נבדקה התב"ע הקובעת את מספר הדירות שניתן לבנות בפרויקט".

איך מאורגנת קבוצת רכישה? תמיד יש עורך דין שמנהל את הקבוצה והוא מחתים את המצטרפים על טופס הצטרפות, שהוא תנאי הכרחי שבו מפקידים כ-100-150 אלף שקלים. את הכסף מנהל עורך הדין הנאמן של הקבוצה. מפתיחת חשבון הנאמנות ועד לטיפול בביורקרטיה, קבוצת רכישה מתחילה ומסתיימת בעורך דין שמנהל אותה. אנו ממליצים לכל רוכש דירה לקחת עו"ד חיצוני שלו שיבדוק את כל המסמכים - תכניות, הסכם שיתוף וכו'.

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully