וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשעולם הנדל"ן הישראלי הציף את הבעיות וגילה לא מעט פתרונות

7.3.2018 / 7:02

תחום ההתחדשות העירונית הוא הלוהט ביותר בענף, אך למרות שיש הקלות ברגולציה והוקמה רשות, עדיין נותרו סוגיות פתוחות. כנס ההתחדשות העירונית בתל אביב חשף בפני אלפי העובדים בתחום את מגוון הפתרונות לבעיות הקיימות וסיפק להם תמונת מצב עדכנית באשר למציאות. צפו

ראובן קסטרו

תחום ההתחדשות העירונית הוא התחום החם ביותר בענף הנדל"ן הישראלי. יש שיאמרו שהוא גם מנוע הצמיחה הגדול שלו בשנים האחרונות. מדובר בתחום שכולל פרויקטים של פינוי-בינוי ותמ"א 38, התופסים נפח הולך וגדל בשנים האחרונות בתחום הנדל"ן.

ההתפתחות בתחום בשנים האחרונות הובילה את הממשלה להקים את רשות ההתחדשות העירונית, שמטרתה להסיר את החסמים ולהגדיל את היקף הפרויקטים. "ברגע שתוקם הקרן, יועברו כספים ועם זה נוכל לתת תקציבים לפרויקטים בפריפריה, שהיא המוקד העיקרי בתחום ההתחדשות העירונית", אומר ראש הרשות להתחדשות עירונית חיים אביטן.

די אם נבחן את סדר יומן של הוועדות המקומיות, בעיקר במרכז הארץ, כדי להבחין שרוב רובם של הדיונים הינם באשר לפרויקטים של תמ"א 38, לצד מיזמים שאפתניים של פינוי בינוי, ולדעת רבים מדובר אך ורק ביריית הפתיחה.

ב-20 בפברואר ערך משרד עורכי הדין צבי שוב כנס נדל"ן בנושא בתל אביב, אליו הגיעו מומחים ועובדים מהענף כדי להיחשף לתמורות והשינויים בענף בכלל ובתחום ההתחדשות העירונית בפרט. "יש תכניות מתאר של רשויות, שלא ברור מה יהיה לגביהן מבחינת היטל ההשבחה", אומר עו"ד צבי שוב, מומחה להתחדשות עירונית ותכנון בנייה. הרגולציה בתחום הופכת ברורה יותר בשנים האחרונות אולם סוגיות רבות נותרו ללא פתרון, ואלפי הבאים לכנס שמעו מגוון דעות ופתרונות באשר לבעיות השונות. "כולם רואים את החשיבות של אותם עדכונים ואת התוכן המקצועי שהובא לידיעתם וזו תמצית למי שאין לו זמן לשבת וללמוד", אומרת עו"ד דפנה סירוטה הולנדר, מנהלת מחלקת התחדשות עירונית במשרד עו"ד צבי שוב.

בכנס השתתפו, בין היתר: חיים אביטן, ראש הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית; עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית במשרד הבינוי והשיכון; חיים מסילתי, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין; עו"ד עוזי סלמן, היועץ המשפטי של עיריית תל אביב יפו; עו"ד מיכה גדרון, לשעבר יו"ר ועדת ערר לתכנון ובנייה מחוז תל אביב; עו"ד יעלה מקליס, ראש עיריית יהוד מונסון; ד"ר חוה ארליך, מהנדסת העיר פתח תקווה; דרית צולשן, מהנדסת העיר גבעתיים ועוד.

וואלה! NEWS בשיתוף משרד צבי שוב
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully