וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המס על דירה שלישית הוא רק חלק קטן מהשינוי הגדול

וואלה! NEWS בשיתוף המרכז לנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

4.3.2018 / 8:11

כנס מיסוי הנדל"ן שערך המרכז לנדל"ן הבהיר עד כמה תחום זה משפיע באופן דרמטי על הענף, כיצד יש לנהוג בעסקאות עתידיות. מנהל רשות המיסים, משה אשר: "נעניק גייד ליינס לאנשים שיש להם הרבה דירות"

צילום: פלג אלקלעי, קריינות: יובל פיקל

בחודש ינואר ערך מרכז הנדל"ן כנס מיסוי נדל"ן בהובלת רשות המיסים ומומחי מיסוי נוספים. בכנס נכחו אנשי נדל"ן שהגיעו לשמוע באשר לכל העדכונים האחרונים בתחום מיסוי מקרקעין. תחום מיסוי הנדל"ן עבר בשנה האחרונה שינויים שהשפיעו דרמטית על ענף הנדל"ן; די אם נזכיר את חוק עידוד השקעות ההון ומס דירה שלישית שעדיין נמצא על השולחן, לצד פסקי דין משמעותיים כדוגמת לשם, על מנת להבין כי תכנון מיסויי לעיתים חשוב יותר מהעסקה עצמה.

מנהל רשות המיסים, משה אשר, שפתח את הכנס, סיפר על הערכות הרשות למס דירה שלישית. מס זה יוטל על אלה שבבעלותם שלוש דירות או יותר ושסך חלקי הבעלות בהן יחד הינו 249% ומעלה. המס מוטל על כל הדירות שבבעלות החייב במס למעט שתי דירות, לפי בחירתו. החוק קובע כי המס לא יעלה על 18,000 שקלים לדירה וכמו כן נקבעו בחוק מקרים בהם החייב יהיה פטור ממס וכן מקרים בהם החייב יחויב במס חלקי.

אשר, הצפוי לפרוש מתפקידו בחודשים הקרובים, התייחס להשלכות פסקי הדין האחרונים והשינויים שעתידים לבוא בעקבותיהם: "בפס"ד לשם בירן נפסק שבהיקף הדירות של למעלה מ-20 דירות מדובר על הכנסה עסקית ולא פסיבית, כך שלא ניתן לשלם מס בשיעור של 10% מהמחזור אלא לשלם את המס השולי על הרווח. אנו ברשות המיסים נוציא טיוטת חוזר שתתייחס לפסק הדין ותיתן גייד ליינס לאנשים שיש להם הרבה דירות".

עורך הדין ורואה החשבון טארק דיביני, שותף ומנהל מחלקת מיסוי במשרד זיו האפט BDO, העביר הרצאה בנושא חברות הארנק ולאחר מכן נערך פאנל שעסק בחידושי מיסוי מקרקעין. במהלך הפאנל, סיפרה עורכת הדין ורואת החשבון ורד אולפינר סקל, על חשיבותו של חוק עידוד השקעות הון ועל הצורך להחילו על אוכלוסיות נוספות.

השינויים הרבים וחוסר הוודאות בענף הנדל"ן מביאים אנשי נדל"ן רבים לחשוב פעמיים לגבי ביצוע עסקאות חדשות. לפי עורך הדין מאיר מזרחי, ההתלבטות מיותרת. "להמשיך לעשות עסקאות", אמר מזרחי, "לא רואים שיש להשפעה אמיתית של המהלכים האחרונים על המחירים. בפריפריה ישנה עצירה או ירידה, אך בשאר המקומות המרכזיים תמשיך ותישאר רמת מחירים כמו שהיא כיום".

וואלה! NEWS בשיתוף המרכז לנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully