וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארץ של פינוי-בינוי: המומחים מנתחים את טרנד הנדל"ן החם ב-2018

וואלה! NEWS בשיתוף קבוצת סקאלה, וואלה! NEWS בשיתוף קבוצת סקאלה

4.2.2018 / 8:38

מהו הרווח שצריך לקחת בחשבון כדי שפרויקט פינוי-בינוי לא ייעצר? פאנל מומחים בהשתתפות יוסי בר דוד, מנכ"ל "אלמוג פינוי-בינוי", עו"ד יריב בר דיין, מומחה בתחום פינוי-בינוי ודניאלה פז-ארז, בעלים ומנכ"ל "פז כלכלה והנדסה", בוחן מהם השינויים שהביאה איתה שנת 2017

ShutterStock

תחום הפינוי-בינוי בשנת 2017 היה רווי בשינויים והתפתחויות. בשנה האחרונה עברו פרויקטים רבים לשלבי אישור סופיים וקבלת היתרים אולם ככל שהם מתקדמים כך צפויות להם עוד ועוד בעיות וקשיים ולהם נדרשים פתרונות חדשים.

פאנל מומחים בהנחיית היועץ האסטרטגי מוטי ויזל, ובהשתתפות יוסי בר דוד, מנכ"ל חברת "אלמוג פינוי-בינוי", עו"ד יריב בר דיין, מומחה בתחום פינוי-בינוי ודניאלה פז-ארז, בעלים ומנכ"ל "פז כלכלה והנדסה", בוחן מהם השינויים שהביאה איתה שנת 2017 ומה צפוי לנו בשנת 2018?

"בשנת 2017 ראינו הרבה מימושים ופרויקטים שדיברנו עליהם כשהיו על הנייר עברו ב-2017 תהליכים של מימוש", מצביע עו"ד בר דיין על מאפיין בולט של השנה היוצאת, כלומר לוחות הזמנים התקצרו. בשנתיים האחרונות קרה משהו דרמטי - טרנד חדש של ראשי הרשויות שמעדיפים מסחר על פני מגורים, וזהו חסם מסוים. בחלק אחר של הרשויות חייבים ליצור שבו ראשי רשויות יבצעו פינוי-בינוי". כלומר החסם העיקרי בשונה מפעם היה הדיירים וכיום הוא נמצא ברשויות. פז-ארז, שבמסגרת עבודתה מנהלת את כספי היזמים השונים הצביעה על נקודה נוספת בנושא התחדשות עירונית. "דיירים שאיתם חותמים על הסכם פינוי אמורים לצאת מדירותיהם לדירות חלופיות. העסקה אמורה 'להחזיק את עצמה'. התהליך הזה אמור להפוך להיות כלכלי אם יש מספיק רווח בפרויקט. הרווח שנקבע כרווח הוגן לפי סיכוניו הרבים צריך לעמוד על לפחות 25% מהעלויות. כשמגיעים להיתר הבנייה אותם 25% יורדים ל-15%".

וואלה! NEWS בשיתוף קבוצת סקאלה, וואלה! NEWS בשיתוף קבוצת סקאלה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully