וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

'משפחתיות' פרושה להתרגש מכל מכירה ומכל חוזה של פרויקט חדש

טל קידר ושגיא פיפשקוביץ, בשיתוף מרכז הנדל"ן

4.6.2019 / 8:00

כשניגשים לשאלת המשפחתיּות בעולם הנדל"ן - שאלה שמעסיקה כמעט כל גורם בתחום - צריך להבין בצורה עמוקה כיצד מתנהלים הדברים בשטח. מעל לכול, המהות של חברה משפחתית היא לא לקבל שום דבר כמובן מאליו

הדמיית פינסקר. קידר מבנים,
פרויקט ברחוב פינסקר/קידר מבנים

מה הופך חברה למשפחתית, ומדוע יש חברות שהעיקרון הזה הוא מהחשובים ביותר מבחינתן, או אולי החשוב ביותר? כדי לענות על השאלה הזו כדאי להתייחס לחברה שזוהי באמת מהותה, מיומה הראשון: חברה שגם אחרי עשרות שנים בתחום, עם אלפי יחידות דיור בנויות ומאות אחרות שבדרך, וגם לאחר שהפכה ל'חברה בעירבון מוגבל' - ממשיכה לשמור על החום. על המשפחה.

זהו מפתח העניין. בבסיס המשפחתיות עומדים אנושיות ואכפתיות. חשוב שיהיה אכפת מהרוכשים, מהשכנים, מבעלי הקרקע, מהספקים. השירות, היחס החם, אלה מושגים שיש לחרוט על דגלה של כל החברה. חשוב שהפעילות תתאפיין בחתירה לשיפור, גם למען החברה עצמה, אך בעיקר למען הלקוחות.

חברת קידר, לדוגמה, עבדה בתחילת דרכה כמסגרייה, וביצעה בעיקר עבודות של מבנים טרומיים עבור משרד הביטחון. בשנות ה־80 של המאה הקודמת, כשהביקוש למבנים מסוג זה פחת, החברה החלה לבנות פרויקטים למגורים. כיום החברה בונה 200-300 יחידות דיור בשנה, באזור השרון ובתל אביב. למרות שהחברה גדלה מאוד בשנים האחרונות, היא ממשיכה לשמור על המשפחתיות כל השנים. טל קידר המנכ"ל משמש בתפקיד כבר 12 שנים, וזה מצביע על היציבות ועל ההיכרות עם השטח ועם הלקוחות; על הרצון להציג בפני כול את הפנים הידידותיות והמשפחתיות.

העמק  כפר סבא 9-11. קידר מבנים,
כפר סבא 9-11/קידר מבנים

דבר לא מובן מאליו

כחברת נדל"ן גדולה, עומדת בפני אנשי קידר מבנים משימה לא קלה, שרבים מתקשים להתמודד איתה: כיצד מתייחסים לכל פרויקט בפני עצמו, כשמדי שנה מקדמים עשרות פרויקטים? הכול, כך מתברר, מתחיל מבפנים, מהרגש. חשוב שהלקוחות ובעלי הקרקע ירגישו את המשפחתיות משלב התכנון ועד לשלב קבלת המפתח. מי שמתרגש, באופן אישי, מכל מכירה, מכל חוזה שנחתם - מבין שכל פרויקט הוא לא עניין של מה בכך, הכול מתחיל כאן.

כדאי להסתכל על התמונה כולה. להבטיח שהלקוח יזכה ליחס מתאים מכל גורם שהוא פוגש תוך כדי התהליך. לכן יש להדריך את הספקים כיצד לדבר עם הלקוחות ועם בעלי הקרקע: בעדינות, בנועם הליכות ו'בכפפות של משי'.

גם את הספקים עצמם חשוב לא לקפח, שהרי גם הם לקוחות של החברה. פשוט לא לקבל דבר כמובן מאליו. בנוסף יש להשקיע תשומת לב רבה בהדרכה ושיפור עבודת מנהלי הפרויקטים ומערך הביצוע. להקפיד באופן קבוע על נושאים כמו - איטום, בטיחות, שיפור תהליכים ועוד. כך משדרגת החברה את עבודת אנשיה והופכת אותם לבעלי מקצוע מצוינים, גם זה חלק מערך המשפחתיות.

חברת קידר מבנים גאה מאוד בפרויקט הר סיני 6 ברעננה, שזיכה אותה בשנת 2018 בפרס מצוינות הבנייה של 'התאחדות בוני הארץ'. הפרס ניתן לחברה על היחס לדיירים, שסייע להסרת מכשולים רבים שעמדו בדרך. זהו פרויקט, מהראשונים ברעננה בתחום ההתחדשות העירונית, שהתחיל בקול ענות חלושה, עם המון ספקות. למדנו יחד לא מעט במשך הזמן והקפדנו על שקיפות מול הדיירים, חשבנו יחד כיצד למצוא פתרונות והלכנו אחד לקראת השני, כחברה שידרנו לדיירים שכולנו שותפים לתהליך, ואנחנו לא נמצאים משני צדי המתרס.

כשהפרויקט יצא באופן רשמי לדרך מינינו לו מנהל פרויקט, מהלך חשוב ביותר. המנהל קיבל הנחיה להיות סבלני וקשוב, וכך עשה: הוא פתח קבוצת וואטסאפ של הדיירים, שמר על זמינות הרבה מעבר למצופה וכיום הוא בקשר חברִי עם דיירי הבניין. פעולות אלה אִ פשרו לחברה, בסופו של דבר, להוציא את הפרויקט לפועל, ולהשלים אותו. זאת דוגמה נפלאה ליתרון המשפחתיות ותשומת הלב הקרובה שניתנת לכל דייר ודייר לאורך התהליך. כך חשוב לפעול כל הזמן, כדי שהמסר יורגש בכל צעד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

הכותבים הם טל קידר, מנכ"ל חברת קידר מבנים, ושגיא פיפשקוביץ, סמנכ"ל בכיר בחברה



לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

לאתר החברה

טל קידר ושגיא פיפשקוביץ, בשיתוף מרכז הנדל"ן
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully