וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחזק ולחדש בעזרת תמ"א 38: החברות המובילות במדד להתחדשות עירונית

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

17.4.2019 / 8:00

לפי סקירה שערך אתר מרכז הנדל"ן בשיתוף מדלן גובש מדד ההתחדשות העירונית, שמספק את החברות הבולטות ביותר בקידום פרויקטים של תמ"א 38. הכירו את חמש הבכירות שנמצאות בצמרת המדד

אשדר בוטיק תל חי. הדמיה אשדר בוטיק,
הדמיה של פרויקט תמ"א 38 של אשדר בוטיק/הדמיה אשדר בוטיק

אם מחפשים את הבסיס, את התשתית, את המקור להתפתחותו של תחום ההתחדשות העירונית - זהו המקום. תמ"א 38, תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה, יצאה לדרכה אי שם בשנת 2005. אותם יזמים אמיצים שנכנסו לתחום כבר אז, יוכלו לספר לכם מעשיות רבות על אותן שנים, שכן תחילת דרכה של התוכנית לא הייתה סוגה בשושנים, בלשון המעטה. עם זאת, אותן שנים הן שהניחו את היסודות לפריחה שאנחנו רואים היום בתחום, לא מעט בזכות אותם יזמים חלוציים.

היזמים הבולטים ביותר זכו להיכנס למדד להתחדשות עירונית, שגובש על ידי מרכז הנדל"ן בשיתוף מדל"ן, על ידי סקירה של מרכז הנדל"ן, בעבודה יסודית שהתפרסה על פני חודשים ארוכים. הדירוג - בהסתמך על מערכת בינה עסקית ייחודית, המתבססת על הנתונים העדכניים ביותר בשוק. נתונים שמציגים לראווה את התפתחות התחום בשנים האחרונות.

כיום כמעט כל אזרח בישראל יכול לראות מסביבו פרויקטים להתחדשות עירונית בהתהוות, או כאלו שהסתיימו. נדמה שפרויקטי התמ"א - קרי תמ"א 38 לחיזוק ושדרוג מבנים (תמ"א 1/38) ותמ"א 38 להריסה ובנייה (תמ"א 2/38) - הם הנפוצים והשכיחים ביותר כיום בתחום, וזו לא רק הרגשה: 500 חברות נדל"ן כבר ביצעו ואכלסו פרויקטים כאלו - 1,200 פרויקטים שבהם כ-16,000 יחידות דיור. נכון לסוף 2018 פעילות בתחום כ-1,700 חברות אשר פרויקט אחד לפחות שלהן נמצא כבר בהליכי רישוי כאלו ואחרים. איך שלא מסתכלים על זה, מדובר במספרים מרשימים מאוד.

אם כן, מי הן אותן החברות הבולטות ביותר במדד להתחדשות עירונית, מודל 2019-2018, בקידום פרויקטי תמ"א 38? התעכבנו כאן על חמש הבכירות ביותר - ואחריהן יופיע דירוג היזמים המלא של המדד:

אשדר בוטיק - החברה הנושאת את השם המוכר לכול חתומה על 47 פרויקטים של תמ"א 38, מהם 19 מאוכלסים ו-12 בביצוע. מספר הפרויקטים המאוכלסים של החברה הוא הגבוה מבין החברות המופיעות במדד ההתחדשות בפרויקטים לתמ"א 38. אשדר בוטיק יוזמת פרויקטים בתחום כבר כעשור, ומעורבת בפרויקטים בהיקף של כ־10,000 יח"ד בכל רחבי ישראל. אחד הפרויקטים הבולטים שלה הוא הפרויקט במתחם יהודה המכבי (7-3) שבו הרסה 36 דירות ישנות (במסגרת תמ"א 2/38) וכעת בונה במקומן 78 יח"ד חדשות.

אלי חילים מחברת אשדר בוטיק, מקבל את פרס החברה המובילה בתמא 38 במדד ההתחדשות העירונית. דרור סיתהכל,
אלי חילים מחברת אשדר בוטיק, מקבל את פרס החברה המובילה בתמא 38 במדד ההתחדשות העירונית/דרור סיתהכל

חברת ישפה התחדשות עירונית בע"מ - לחברה 40 פרויקטים של תמ"א 38, מהם 13 בביצוע ו־12 שכבר הושלמו ואוכלסו. החברה מקדמת ובונה שלל פרויקטים בתחום, ובסך הכול ביצעה בתחום הנדל"ן למגורים יותר מ-34 פרויקטים שונים. החברה השיגה לאחרונה אישר לפרויקט חשוב באשדוד - פרויקט פינוי-בינוי במתחם הרותם-פלדות בעיר, שבמסגרתו ייהרסו 308 יח"ד וייבנו 1,500 יח"ד חדשות.

אקו סיטי אס.אל יזמות ובנייה בע"מ - לחברה 49 פרויקטים של תמ"א 38 (המספר הגבוה במדד), מהם שבעה מאוכלסים ועוד 13 בביצוע. לחברה גם עוד 20 פרויקטים אחרים שנמצאים בשלב קבלת היתר בתנאים. חברת אקו סיטי מתמחה בהתחדשות עירונית בעיר תל אביב, ושם היא ללא ספק החברה המובילה, ומקדמת בעיקר פרויקטים מסוג תמ"א 2/38. אחד הבולטים שבהם הוא פרויקט הריסה ובנייה ברחוב יעקב מוזר 10, שם תבנה החברה בניין חדש במקום הבניין הקיים, שבו יהיו 21 יחידות דיור בשמונה קומות.

אילי בר, מנכ"ל משותף בחברת אקו סיטי, העוסקת בהתחדשות עירונית. יחצ,
אילי בר, מנכ"ל משותף בחברת אקו סיטי/יחצ

קבוצת טל בר - לקבוצה 44 פרויקטים מסוג תמ"א 38, בהם 17 שכבר אוכלסו (מספר מהגבוהים במדד), ועשרה שנמצאים בביצוע בימים אלו. הקבוצה נוסדה בשנת 2002, ומאז 2009 היא מתרכזת אך ורק בהתחדשות עירונית. חברת 'טל בר בנייה ופיקוח', החברה הקבלנית של הקבוצה, הייתה מהחברות הראשונות שזכו להיתר בנייה בתחום ההתחדשות העירונית בגוש דן.

יעקב גלבוע בניה ויזמות בע"מ - לחברה 42 פרויקטים בסך הכול, מהם שמונה בביצוע, 11 מאוכלסים ועוד 16 שנמצאים בשלב קבלת ההיתר בתנאים. מתוך הפרויקטים המאוכלסים של החברה, שמונה נמצאים בקריית ביאליק. החברה מרכזת את פעילותה באזור חיפה והקריות, אזור שבמשך שנים לא מעטות הוזנח, אף על פי שהוא נחשב מועד לפורענות מבחינת רעידות אדמה. פעילותה הנמרצת של חברת יעקב גלבוע היא בין הגורמים להתעוררותו של האזור לחיים מבחינת פרויקטים להתחדשות עירונית.

לאתר מרכז הנדל"ן

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

דודי פיטוסי מנכ"ל חברת טל בר מקבל את פרס פריצת השנה בתמ"א 38 במדד ההתחדשות העירונית. דרור סיתהכל,
דודי פיטוסי מנכ"ל חברת טל בר מקבל את פרס פריצת השנה בתמ"א 38 במדד ההתחדשות העירונית/דרור סיתהכל
בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully