וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לעשות כסף מתמ"א? קבלו כמה עצות ששוות זהב

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

4.5.2019 / 0:00

פוטנציאל ההשבחה של דירה המיועדת לתמ"א 38 לא מסתכם רק בתוספת שטח, אלא כולל בתוכו אלמנטים נוספים שמקפיצים את מחיר הנכס. האם נכון לקנות דירות עם פוטנציאל השבחה ואיך לעשות זאת נכון? יוסי חסון, מנכ"ל החברה לחיזוק מבנים בישראל, עם טיפים מנצחים עבורכם

צילום ועריכה: מרכז הנדל"ן

לדירות בבניין שמיועד לתמ"א 38 יש פוטנציאל השבחה דרמטי. נניח שאתם קונים דירה בגודל מסוים בתל אביב, ואחרי שנתיים-שלוש תקבלו במסגרת תמ"א 38 דירה עם תוספת של 20 מ"ר ואולי גם חניה ומרפסת שמש. לשם הדוגמה, נניח שקניתם את הדירה לפי שווי של 40 שקלים למ"ר ופתאום יש לכם גם תוספת, כלומר החידוש החדש הוא אותם 40 אלף שקלים למ"ר כפול שטח הדירה החדש, שכולל את המטרפים הריבועיים שנוספו לה. נראה ונשמע כמו בוננזה.

"פוטנציאל ההשבחה של דירה המיועדת לתמ"א 38 לא מסתכם רק בתוספת השטחים", מסביר יוסי חסון, מנכ"ל החברה לחיזוק מבנים בישראל, "מלבד העלייה הישירה במחיר, כתוצאה מהרחבת הנכס, הוא מושבח מעצם היותו חלק מפרויקט חידוש ושדרוג משמעותי, שיהפוך את הבניין הישן לבניין חדיש ומודרני. כלומר, שווי כל מ"ר בבניין החדש יהיה גבוה יותר משווי מ"ר בבניין הישן יותר. זאת משום שהבניין החדש יפה ומשופץ ויהיו בו תשתיות חדשות".

"בפועל", מדגיש חסון, "ההשבחה היא גם בתוספת המטרים הנוספים וגם בעליית השווי של המטרים הקיימים. ברגע שיש פוטנציאל לתמ"א 38, גם לחיזוק וגם להריסה ובנייה, בעיקר באזורי הביקוש, זה יכול להיות דיל אטרקטיבי במיוחד".

רכישת דירה בבניינים שיש להם פוטנציאל השבחה היא אפיק השקעתי. במסגרת ההתחדשות העירונית עובדים על השבחת הנכס, דואגים לכך שפרויקט התמ"א יתקדם ומוכרים את הדירה מיד לאחר מכן. "בתחום הנדל"ן, בטח האזורי הביקוש, זאת השקעה עם תשואות גבוהות ביותר", מוסיף חסון, "כיזם דומיננטי בהתחדשות העירונית בתל אביב, אנו עדים לעליית מחירים שהיא לפעמים מטורפת. רוצים דוגמה? בבקשה - בפרויקט שאנחנו מבצעים ברחוב ברנדיס בתל אביב, נרכשה לפני כשנה דירה בשטח של 85 מ"ר שתהפוך בסיום הפרויקט לדירת 110 מ"ר עם חניה ומרפסת שמש. הדירה נרכשה במחיר של כשלושה מיליון שקלים. כאשר אני מוכר דירה דומה בקומה חמישית של הפרויקט, במחיר של יותר מחמישה מיליון שקלים, זו תשואה לא רעה, נכון?".

האם נכון לקנות דירות עם פוטנציאל השבחה? חשוב לזכור שפוטנציאל ההשבחה שונה מדירה לדירה. כדי לרכוש דירות עם פוטנציאל השבחה גבוה חייבים לעשות בדיקה מעמיקה כדי לאתר את הדירה הנכונה ולוודא שהיזם רציני ומנוסה ויש לו כבר הסכם חתום עם הבניין על הסכם תמ"א 38. "אני מציע ליצור קשר ולבדוק את לוחות הזמנים ופוטנציאל ההשבחה לדירה הספציפית בבניין", מסכם חסון, "או לפנות ליזם רציני באזור ולקבל חוות דעת ראשונית".

לאתר החברה לחיזוק מבנים בישראל

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully