וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמ"א ללא תוספת שטח לדירה? כך תצאו מהפרויקט עם מיליון שקלים במתנה

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

6.4.2019 / 0:00

מרכז תל אביב צפוף וברוב המגרשים בו אין אישור לתוספת שטח לדירות שעוברות פינוי-בינוי. להרים ידיים? לא בטוח. רון חן, מבעלי חברת "אנשי העיר" המתמחה בייזום פרויקטים של התחדשות עירונית, מסביר איך תצאו מפרויקט כזה עם רווח גדול ומספק ארבעה טיפים להתנהלות נכונה

צילום ועריכה: מרכז הנדל"ן

אם היו אומרים לכם שתוכלו לקבל מיליון שקל במתנה, הייתם מסרבים לכך? כנראה שלא. הדרך הנוחה והיעילה ביותר לעשות תמ"א 38 בבניין היא בהריסה ובנייה - תמ"א 38 מסוג 2. יש לפינוי-בינוי מסוג זה יתרונות רבים - הדיירים עוברים לדירה זמנית ואינם צריכים לגור באתר בנייה ובסוף התהליך הם מקבלים דירה חדשה עם תוספות שונות. אבל מה עושים כשאי אפשר לקבל תוספת מטרים בפרויקט הריסה ובנייה?

"אזור רובע 3 בתל אביב הוא דוגמה קלאסית למקום שבו כנראה לא תוכלו לקבל תוספת שטח בפרויקט הריסה ובנייה", אומר רון חן, מבעלי חברת "אנשי העיר" המתמחה בייזום פרויקטים של התחדשות עירונית, "האזור שבין רחובות דיזנגוף, הירקון, בן יהודה וארלוזורוב מתאפיין בבנייה צפופה ובמי תהום שמקשים על הבנייה. כנראה שהמתגוררים באזור הזה לא יוכלו לקבל תוספת שטח לדירה. להרים ידיים? לא בטוח. יכול להיות שעדיין תוכלו לעשות פרויקט הריסה ובנייה בבניין גם ללא תוספת של ממ"ד. מה זה ייתן? דירה חדשה, מרפסת שמש, חניון תת-קרקעי, בניין מודרני וחדיש. השדרוג יכול להגיע לסכום של מיליון שקל".

ישנם בניינים שיציאה לפרויקט תמ"א בהם אינה כלכלית, משום שעלויות הבנייה גבוהות וזכויות הבנייה מעטות מדי, כך שלא משתלם ליזם לבצע את הפרויקט. גם במקרה כזה לא צריך להרים ידיים, משום שיש לכך פתרון נדל"ני: חיבור בין בניינים.

"אם בפרויקט תמ"א 38 קלאסי דיירי הבניין צריכים להגיע להסכמות עם השכנים בבניין, אתם תצטרכו לעשות מאמץ גדול יותר ולהסתדר עם השכנים בבניין שליד", מסביר חן לאלה ששוקלים לבצע חיבור בין בניינים לפרויקט שכזה, "אם תגיעו להסכמות עם השכנים באחד הבניינים הסמוכים תוכלו לבצע בשני הבניינים תמ"א במקביל. כך הפרויקט יהיה כלכלי יותר עבור היזם ואתם תוכלו לקבל דירה חדשה".

"יש כמה כללי אצבע שכדאי לזכור", מסכם חן, "האחד, פרויקט טוב הוא פרויקט שכולם מרוויחים ממנו טוב, גם הדיירים וגם היזם. שנית, תוספת שטח היא לא המטרה, אלא שדרוג הנכס וסגנון החיים. דבר נוסף, חכמת ההמונים. קחו לפחות 5-6 הצעות מחברות שבונות באזורכם. ולסיכום, זכרו שהכוח בידיים שלכם".

לאתר אנשי העיר

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחצו כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully