וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חור שחור נדל"ני: מרכז הקניות הכי עצוב בתל אביב

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

25.2.2019 / 8:00

חנויות שבקושי שורדות, דמי ניהול יקרים והזנחה. מיום פתיחתה התחנה המרכזית החדשה בתל אביב היא פוטנציאל לא ממומש שמצבו רק הולך ומחמיר. עורך אתר מרכז הנדל"ן דרור מרמור שמע את בעלי העסקים המתוסכלים וראה מקרוב איך נראה כישלון מתמשך

צילום ועריכה: מרכז הנדל"ן

במשך שנים היא הייתה "הענק הרדום" של תל אביב, הפרויקט הגרנדיוזי שישנה את פני דרום העיר ללא הפסקה ויהפוך את סביבתו למבוקשת יותר. המציאות שונה לגמרי. התחנה המרכזית החדשה בתל אביב נחנכה ב-1993 אחרי שנים של ציפייה וכבר מתחילת דרכה לא הצליחה לממש את הפוטנציאל העסקי והנדל"ני העצום שגלום בה.

מה שאמור היה להיות הלב הפועם של תל אביב הפך במרוצת השנים לחצר האחורית של העיר. למרות שאלפי אנשים עוברים דרך התחנה מדי יום, העסקים בקניון תל אביב - כן, זהו שמו של החלק המסחרי בה - בקושי שורדים. "רוצים להפוך את התחנה לפנינת נדל"ן", אומר אחד מבעלי העסקים במקום, "רוצים להרוס אותה, לא משקיעים כלום. אנחנו משלמים 70 שקלים למטר בחנות ולא מקבלים דבר בתמורה. השירותים מקולקלים, איך זה שלא מתקנים אותם כבר חודש וחצי?". ".

"רוצים לעשוק אותנו, לקחת את החנויות בחינם", מוסיף שמשון מנצור, בעל עסק בתחנה, "קנינו כל מטר בחנות לפני 27 שנה בעשרת אלפים דולר למטר והיום לוקחים מאיתנו דמי ניהול בגובה 70 שקלים למטר, לעומת 28 שקלים בעזריאלי ועשרה שקלים למטר בקניונים אחרים".

"לבני חנות למכירת שווארמה ואין אנשים למכור להם", אומר אביו של אחד מבעלי העסקים בתחנה, "אין קליינטורה. בני שוכר את החנות ב-13 אלף שקל בחודש ולא יום ולא יומיים הוא יוצא ממנה בלי כסף".

תגובת חברת נצבא, שרכשה את נכסי התחנה המרכזית החדשה ב-2015: "הטענה להזנחה הינה משוללת יסוד. בתחנה מתקיימים שירותי ניקיון, תחזוקה, אבטחה על בסיס יומי. ישנם מספר בעלי נכסים שהציעו את הנכס שלהם למכירה בשוק החופשי מרצונם והגישו, בין היתר, הצעה גם לנצבא שאכן רכשה מספר נכסים. יש לציין כי לנצבא, שהינה חברה ציבורית, אין כל חובה לרכוש אותם. דמי הניהול במתחם מבוססים על עלויות הניהול בפועל".

לאתר מרכז הנדל"ן

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחצו כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully