וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה הבאה בתחום הפינוי-בינוי כבר כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

17.2.2019 / 8:00

הימים בהם התחדשות עירונית כללה הריסת בניין אחד ובניית אחר במקומו עוברים שינוי דרמטי. שבתאי פישמן, מנכ"ל משותף ובעלים של חברת מורפוזיס והאדריכל שגיא מורשטיין מסבירים מהו פינוי-בינוי מתחמי ומהי חשיבותו ותרומתו למרקם החיים העירוני

צילום ועריכה: אולפן וואלה! NEWS

תחום ההתחדשות העירונית עובר שינויים רבים בשנים האחרונות ולאחרונה אנחנו רואים מעבר מפרויקטים של תמ"א 38 לבניין אחד לפרויקטים של מתחמים. יש לכך השפעה רבה משום שההבדל בין תכנון פינוי-בינוי למגרש שעליו בניין בודד לעומת פרויקט פינוי-בינוי מתחמי הוא גדול.

"תמ"א 38 שעסקה בבניינים בודדים אילצה את הרשויות המקומיות להבין שתכנון עיר הוא נושא רחב", אומר שבתאי פישמן, מנכ"ל משותף ובעלים של חברת מורפוזיס, "לכן רבות מהעיריות באזור המרכז החלו לפתח בשנים האחרונות תכניות מתאר שבהן הערים מחולקות לאזורים ומגדירות מהן התשתיות הנדרשות ומבני הציבור שהעירייה רוצה. בתור יזם אני מאמין בשני דברים: אני לא יכול ללכת נגד העירייה ואני צריך לזהות את נתיב ההתקדמות שלה כדי להכין את עצמי לעתיד ובמקביל לזהות את הפרויקטים הנכונים. אני עוסק בחיזוק ועושה מעבר לפינוי-בינוי ועליי לזהות פרויקטים מתחמיים שמתאימים לאופן שבו אני תופס כיצד העירייה מתכננת את האזור".

"כשמדובר בבניין בודד, הורסים אותו הורסים את הבניין, בונים חדש במקומו וצריך להתמודד עם גורמים כמו חניה, קווי המתאר של הבניין והמרחקים, אבל לא מתמודדים עם המרחב העירוני והרחוב", מסביר האדריכל שגיא מורשטיין ממשרד "מוטי כסיף, ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים ובוני ערים", "בינוי-בינוי במתחם גדול צריך לקחת בחשבון נושאים כגון תחבורה, תשתיות ואיכות חיים. זהו שוני מהותי וההתייחסות היא אחרת לגמרי. ההסתכלות היא יותר אורבנית ומרחבית ולא מתמקדת בבניין בודד. מי שהבין את זה, והכוונה היא לעיריות, יזמים, אדריכלים ודיירים, מביט על התחדשות עירונית מזווית רחבה יותר".

לאתר חברת מורפוזיס

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן
להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully