וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוד ההצלחה שהפך את WEWORK להצלחה עולמית

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

12.1.2019 / 0:00

לפי פרסום שעלה באתר מרכז הנדל"ן, חברות כמו WeWork שינו אולי את הקונספט של התנהלות המשרדים - אך אינן מפחיתות את הביקוש למשרדים כלל. מיכאל אסף, מנכ"ל משותף במרכז הנדל"ן, מסביר כיצד הפכה WEWORK לענקית ואיך היא רותמת את הטכנולוגיה להצלחתה. צפו

עם גיוס של למעלה מארבעה מיליארד דולר ושווי מוערך של 20 מיליון דולר, WEWORK ממשיכה לצמוח ולהתרחב. איך WEWORK הצליחה להשתנות עם השנים ולמנף את התנאים המשתנים לכדי שגשוג והצלחה? אילו טכנולוגיות הופכות את החברה מעוד חברת נדל"ן לחברת נדל"ן טכנולוגית שמהווה איום על השוק המשרדי בארץ ובעולם? לפי פרסום שעלה באתר מרכז הנדל"ן, חברות כמו WeWork שינו אולי את הקונספט של התנהלות המשרדים - אך אינן מפחיתות את הביקוש למשרדים כלל. ובכן WEWORK כנראה פיצחו את השיטה ומיכאל אסף, מנכ"ל משותף מרכז הנדל"ן מסביר איך.

הנה כמה עובדות שיבהירו מהו סוד כוחה של החברה: WEWORK גדלה בקצב מסחרר - בין 50 ל-100 אלף מטר מרובע כל חודש. החברה רכשה 11 חברות טכנולוגיות בשנים האחרונות במאות מיליוני דולרים, יש לה ארבעה תתי מותגים המאפשרים לה צמיחה משמעותית בסקטורים שונים.

ב-2010 הסניף הראשון של WEWORK הוקם בניו יורק, ולמרות הצלחתה יש לא מעט סיכונים הקשורים אליה. היא שוכרת מבעלי בניינים את הנכסים בטווח של 10-15 שנים ומחויבת לשלם שכירות גם בעתות שפל ולא מעט מלקוחותיה הם פרילאנסים שהביטחון הכלכלי שלהם מוטל בספק. אז איך החברה מתמודדת עם האתגרים?

מסתבר שהיום 24 אחוזים מלקוחות WEWORK הם תאגידי ענק כמו אמאזון, פייסבוק ומיקרוסופט. מעבר לכך, WEWORK החלה לרכוש נכסים, אפילו כאלה בשווי 850 מיליון דולר בשדרה החמישית במנהטן. במדינות מתפתחות בעלי הנכסים נכנסים כשותפים כך שהסיכון פוחת וכשהיא בוחרת לבחירת לוקיישן היא משתמשת בטכנולוגיה שיודעת למפות את האזור ולחזות את ההצלחה של המקום.

WEWORK לא רק בוחרת בקפידה את המקום וההשקעה, אלא גם דואגת לניצול יעיל של החלל שברשותה. החברה יודעת לנצל עד תום את שטח העבודה מבחינת חלוקתו הודות לאיסוף נתונים מ-500 חללי עבודה שלה ברחבי העולם וניתוח הנתונים האלה. היא בודקת לא רק ניצול חדר ישיבות והתאמתו לצרכי הלקוחות אלא אפילו עד כמה אנשים מרוכזים בזמן העבודה וכמה תנועות רגליים היו סביב חדר מסוים. כך החברה יודעת לדוגמה אם ניתן להוסיף שולחן עבודה נוסף בחלל מסוים שיכניס לה עוד 80 אלף דולר בעשר השנים הבאות.

שימוש בנתונים, יעילות, שיתוף בעלי נכסים ושיתוף פעולה עם תאגידים עולמיים מבטיחים ש-WEWORK רק תמשיך ותתפתח. לא בטוח שבעתיד הרחוק נצטרך כמות כזו של משרדים, אבל לפחות בטווח הזמן הקרוב WEWORK כאן כדי להישאר.

לאתר מרכז הנדל"ן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחצו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully